Monday, April 6, 2009

URGENT!!!! SILA RESPON SEGERA SEHINGGA 10 APRIL 2009

Salam Rakan2,

Hari ini saya telah menghadiri taklimat berhubung e-GTukar bagi bulan Jun 2009 di SJKC Sg Way, Petaling Jaya. Saya berkesempatan berjumpa dengan Hajah Rozita, Zaiton dan Low (Group A). Beberapa perbincangan telah dibualkan dan berkaitan dengan isu yang Khalil bangkitkan sewaktu menelefon saya pada hari Ahad (semalam).

Antara isu2 yang dibincangkan ialah :
1. Khalil menyatakan bahawa perlu isi ruang maklumat penempatan/perkhidmatan di ruang (b)(ii) (surat kebenaran PJJ) dan bukannya (iii)(PPGB).
2. Low (group A) menyatakan bahawa perlu dihantar salinan dokumen ke SPP / BSM di KPM.

Sebaik sahaja tamat taklimat jam 12.30 tengah hari, saya mengambil kesempatan ke Shah Alam bagi bertanyakan tentang gambar konvokesyen dan malangnya masih belum siap dan dijangka siap pada minggu depan.

Lebih kurang pukul 2.30 petang sebaik tiba dari Shah Alam dan mengajak bersama saudara Abu Kassim, kami berada di SPP. Kami mendesak untuk berjumpa dengan pegawai bagi mendapatkan penjelasan tentang isu2 yang dibincangkan dan kami ditemukan dengan Encik Abd Rahman. Jawapan beliau ialah :
1. PPGB Mod Intensif (kumpulan A dan B) perlu mengisi ruang maklumat penempatan/perkhidmatan di ruang (b) (ii) iaitu bagi PJJ kerana kita adalah mod intensif dan dikira PJJ. Bagi kumpulan DGA29 mereka dikategorikan PPGB Mod Sepenuh Masa dan mengisi ruang (b) (iii).
Oleh itu kepada sesiapa yang belum mengisi permohonan online, perlu mengisi ruang (b) (ii). Bagi mereka yang dah isi, sila respon blog ini dengan memaklumkan nama dan menyatakan nombor rujukan permohonan yang ada. Tujuannya ialah supaya boleh dibuat senarai bersepadu dan dihantar ke SPP kerana dia sukar melayan jika panggilan dibuat satu persatu oleh kesemua kita. Nombor rujukan yang sepatutnya keluar ialah SPP/09/ PJJ / ...... / (no.KP) dan bukannya DG3. Dari senarai bersepadu tersebut beliau akan membuat pindaan di SPP.
2. Salinan dokumen memang tak diperlukan oleh SPP kecuali bawa yang asal dan salinan sewaktu menghadiri temuduga.

Lebih kurang pukul 3.45 petang kami bergerak ke Bahagian Sumber Manusia, KPM dan saya mengambil kesempatan berjumpa kawan lama iaitu Encik Idris Ariffin (yg dilantik DG41 tahun 2004 dan kini sudah DG44 serta memangku KUP DG48). Saya meminta bantuan beliau dan beliau telah menghubungi Encik Fairus. Encik Fairus menyatakan bahawa tidak perlu hantar dokumen sehingga dah lulus temuduga dan dapat surat dari SPP, baru dihantar salinan ke BSM, KPM. Saya dapat pulang ke rumah pada pukul 5.00 petang.

Rumusannya:
Tindakan rakan2 ialah :
1. Sila respon blog ini / email saya di afarisj@yahoo.com / SMS saya nama dan nombor rujukan permohonan terdahulu SEBELUM 10 APRIL 2009. Saya akan buat senarai bersepadu bagi dihantar melalui email kepada En Abdul Rahman. Selepas tarikh tersebut, sila urus sendiri.

Catatan:
1. Setakat ini saya telah menerima maklumat Awal dan Khalil. Saya dan Abu Kassim dah selesai. Jika perlu bantuan saya, sila reply segera. Kalau tak perlu, tak mengapa (boleh urus sendiri).
2. Bagi rakan2 Kumpulan A, sila lantik seorang sebagai wakil dan email attachments fail tu kepada saya segera supaya saya boleh forwardkan juga ke SPP.
3. Bagi rakan2 Kumpulan B, wakil zon utara (Kedah & Penang - Khalil, Perak (Kharudin), Zon Tengah (Selangor & WPKL) - Zaiton, Zon Selatan (Melaka, N9 & Johor) - Yusof Sipan, Zon Pantai Timur (Pahang, Terengganu & Kelantan) - Saupi, Zon Sabah & Sarawak - Anas.


Terima kasih.

35 comments:

aisyah said...

salam. faris, ribuan terima kasih kerana banyak beri info kepada kami amnya dan saya khasnya, sebab saya ni sorang2 di Johor Bahru ni. saya dah emel no.rujukan saya. semoga rakan2 lain beri respon dgn segera. tk

rozita said...

Slam sahabat.
Faris, nampaknya perbincangan kita pagi tadi telah pun ada pandu arah kini. Thanks to u atas inisiatif mendapatkan maklumat dan tindakan bersepadu tu.And thanks to Khalil too yg dpt input awal dan sudi berkongsi dgn kita. Also to Low yg membangkitkan isu penghantaran dokumen ke spp.
Faris, walaupun pagi tadi u dah ambil my particulars but stil i sms u kejap tadi. Hope so ok ye.
Terima kasih bebanyak farisb atas semua usaha anda in advance.
Kwn2 yg lain cepat...cepat!

Anonymous said...

Thank you,at least we know our mistake now. Low Kump.A

Faris said...

Setakat ini yang dah reply ialah :
Aishah
Khalil
Mahani Mustafa
Mohamad Al Awal
Rozita
Sabri
Zalila
TQ. Yang lain2????

zaimz said...

Faris no pendaftaran saya ialah

SPP/09/DG3/BS882/591028055028

TQ

Admin SKBP said...

salam faris,
thanx for your help
no rujukan
kak pah -SPP/09/DG3/D196/591018035592
Norazmah - SPP/09/DG3/P227/621027025550
Paridah -SPP/09/DG3/D207/621002033514
ribuan terima kasih.

Faris said...

Yang dah beri respon setakat ini ialah :
Ainie
Mahani Rahim
Mohd Zulkifli
Norazmah
Paridah
Sharifah Rahayah
Zaiton

TK.

anas sabah said...

Assalamulaikum,
Faris ini no Rujukan Saya.

Anas Yussof
SPP/09/DG3/SB81/601107125609

mpmn said...

alamak faris, aku dah lupalah mana aku letak no rujukan. apa aku nak buat. boleh daftar sekali lagi tak

GCE said...

Gd morning,
Faris,

Ini adalah no rujukan saya:

Goh Chai Ean

SPP/09/DG3/W775/590115095138

TQ

AZAMBOY said...

MOHD NOR AZAM BIN ABDUL HAMID
NO RUJUKAN SPP/09/DG3/A1421/590925085767
DIDAFTARKAN PADA 06-04-2009.
BETUL KE BENDA NI?PENING JUGA DIBUATNYA

Faris said...

Azam,
Just to make sure. Your reference number yang A tu A1421 ke atau AI421?
1 atau I kerana kalau A menunjukkan negeri Perak, I menunjukkan Ipoh dan jika bukan I, itu bermakna kau adalah pemohon yang ke 1421 dan bukannya ke 421. Ramainya orang Perak yang grad dan mohon DG41. Reconfirm semula Azam. TQ.

yusofsipan said...

faris, ni aku punya;

SPP/09/DG3/JM122/600516015959

Thanks a lot!

AZAMBOY said...

Yelah Faris,,sebab A menunjukkan Perak dan aku mohon temuduga di Ipoh,,tu yang I tu dan bukannya angka Satu(1)
SPP/09?DG3/AI421/590925085767.

AI421=======I ITUIALAH I DAN BUKANNYA ANGKA 1.

mpmn said...

faris aku dah hantar sms. kalau tak terima beritahu ya. minta tlg. tk byk faris atas pertlgn kau pd kwn2. tk juga pd khalil yg telah membongkar hal sebenar. kalau tidak tunggu buah tak gugurlah kita. betul tak. apapun semuanya dgn izan Allah swt.

kharuddin said...

Teman punya Kharuddin ialah :
SPP/09/DG3/AI360/601015106515

Tarikh Daftar pada : 11.03.2009

noi said...

NORISHAH BINTI HARUN

SPP/09/DG3/M101/591222045528

Terima kasih.

Paridah said...

Salam, Faris
Ini nombor rujukan saya yang betul,ada kesilapan pada no.IC
SPP/09/DG3/D207/621002035314.
TQ

Anonymous said...

Faris,
saya baru hantar on line permohonan saya dan terus betulkan yang salah tu.tq. noris

Lee said...

Faris, ini no pendaftaran saya, TQ
Lee Ai Hiang
SPP/09/DG3/JM91/620607015522

Faris said...

Pirzan,
Saya tak terima lagi SMS yg dihantar kpd saya. Harap maklum. Kalau boleh tulis aje dalam blog ini. TK.

Tok Ki said...

hidup Faris,hidup alumni PPGB kohort 5B,
yang lain menyepi ? apa hal, komen le sikit !!!!

Faris said...

Salam,
Yang belum reply setakat ini ialah :
Aziz
Hafiz
Bol
Che Azid
Che Norizam
Chia
Ismail
Jamaludin
Joni
Khadijah Sulaiman
Simah
Khatijah Abu Bakar
Li Yoon
Maznon
Rasidi
Adely
Pirzan
Patimah
Rokiah
Rusma
Valarmathi
Wan Zainon
Pak Ya Lazim
Zubaidah
Tarikh : 8 April 2009 Jam 8.05 pagi. Ingat, tarikh akhir 10 April.
TK.

fidah said...

Ini maklumat tentang saya
Rofidah bt. Majid
Ruj. spp : SPP/09/DG3/K197/611226025232

mpmn said...

faris ni aku punya

SPP/09/DG3/CT156/620428055385

pagi tadi aku sms lagi. aku pelik kenapa kau tak terima. dah tukar no hp ke? atau hp kau tu dah rosak n nak yg baru kot. he.he..he. jgn mare ya.

mpmn said...

yg menyamar jadi tok ki tu tok sah layanlah. aku tak pedulilah hg tok ki ke, tok wan ke, goh tong ke.

Tok Ki said...

mpmn,jangan lah marah nanti cepat tua he!he!he!kau ni selalu lambat pick up lah.kekawan dah hantar no rujukan, aku ingat kau yang last kot?

atuk said...

mpmn tu kalau cpt tua bagus ler, insaf sikit.... jgn sampai kena jual dah ler krn marah, hehehe

Anonymous said...

Faris,
saya pun nak beri no rujukan saya walaupun saya hantar lewat.Tak best kalau tak masuk group kita.
SPP/09/DG3/M204/610707045172.
noris.tq.
Faris ,PUBLISH YOUR COMMENT di komputer saya masih tak berfungsi.kenape ye.

emzex said...

terima kasih faris kerana membantu ,begitu juga khalil.(mana hang dapat info ni haa?)dari kohort lepas kut.apapun terima kasih.

mpmn ,ekau nampak kelam kabut aje.HP ekau tu yg kong,beli lagi buatan cina.

jangan la marah kpd kekawan kalu mereka guna nama samaran.biarkan mereka,asalkan mereka bahagia.

selamat datang TOK KI ke blog ini.

Faris said...

Kawan2,
esok last day. after this saya akan hantar aje terus. yang lambat tu uruskan sendiri ye......

valar said...

Faris ini no. rujukan saya
SPP/09/DG3/W754/590210105154
TQ drpd Valar

Li Yoon said...

Faris, ini no pendaftaran saya
SPP/09/DG3/CR114/581123015439
TQ

Li Yoon said...

Faris, ini no pendaftaran saya
SPP/09/DG3/CR114/581123015439
TQ

Faris said...

Salam,
Yang belum reply setakat pada 10 April 2009 ialah :
Aziz
Hafiz
Bol
Che Azid
Che Norizam
Chia
Ismail
Jamaludin
Simah
Adely
Patimah
Rokiah
Rusma
Pak Ya Lazim
Zubaidah

Bagi kumpulan A, seramai 27 orang telah memberi maklumat kepada saya.

Sehingga esok pagi jika tiada lagi yang hantar maka saya anggap mereka akan buat urusan sendiri. TK.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites