Sunday, April 5, 2009

Apa Anda Buat Pada Hari Minggu?

Salam rakan2,
Hari ni tak ada idea nak post entri baru. Fikir punya fikir, diambil hari Ahad sebagai objek untuk dibicarakan. Bercakap tentang hari minggu ini mungkin kita mempunyai pelbagai rancangan, aktiviti dan program yang akan dilakukan seperti makan angin, shopping, berkelah, kenduri kahwin dan lain2 lagi. Mungkin juga ada suatu perkara yang begitu berfaedah yang boleh dikongsi bersama.
Walau apapun Selamat Bercuti Hujung Minggu diucapkan dan diharap rakan2 menjaga kesihatan dan keselamatan diri.
Terima kasih.

13 comments:

emzex said...

assalamualaikum,
biasanya cuti hujung minggu,saya menjelaskan bil-bil yg belum dijelaskan.hari ahad dinegeri kedah, pejabat dibuka kecuali urusan perbankan.jadi bernasib baik dan mengambil kesempatan pada hari ahad.

pergi pasar tani dan sarapan pagi disebuah gerai yg memang terkenal masakan jenis goreng2 nie,

Faris said...

Baguslah mc tu emzex. Kami di Selangor tak boleh berurusan seperti mereka yang tinggal bersempadan seperti Penang dgn Kedah, Terengganu dgn Pahang.
Hari minggu biasanya saya akan ke pasar untuk mendapatkan bekalan bahan mentah untuk tempoh seminggu. Sewaktu tengah hari dah berbaring sambil menonton rancangan kegemaran iaitu CSI di AXN Channel. Sebelah petang akan menjengok anak di asrama. Maka sebelah malam membuat persiapan untuk bekerja pada hari Isnin. Memang penuh juga jadual hari minggu ni.
TK.

rozita said...

Salam sahabat.
Cuti ari minggu sebenarnya adalah cuti dari pegi dan memikirkan hal sekolah, sebab sebenarnya byk kerja dan prog.sampai rasa mcm tak berehat juga.
Kalau org pempuan...pagi tulah nak berbreakfast sekluarga dgn masakan sendiri, nak masak spesial skit tengahari tu (kalau x de jemputan kahwin). kemas2 umah... jenguk atau hantar anak blk asrama.. then gosok baju. Shoping2 I buat ari Sabtu petang. Sabtu malam pula sejak ketiadaan Mak, kami akan berkumpul untuk tahlil di umah ayah.
Ni...I baru abis masak n bkemas d dapur.Nak relax jap...pukul 1 anak balik tuisyen.. makan, solat then nak bergegas ke Hosp.Sg Buluh ziarah biras I yg dimasukkan ke situ magrib semlm coz pengsan setibanya dia kerumah. Kini d ICU..complikasi jantung.
Pagi tadi jam 8.00 waktu hubby nak p pasar, kami dimaklumkan ex guru sekolah I yg sama mgajar dgn I era 90an telah mninggal mlm tadi. X jadi ke pasar p pula ziarah kejap.
N je lah masa yg ade utk relax jap.
K...thats all about my day today.
Geng lain?

azamboy said...

hujung minggu,,biase le,,bangun awal,,subuh,,cuci luka,,relak kejap,,bawa senapang keliling rumah,temba apa yang patut kemudian gi ke pekan sehari..minum ayor barli dan kemudian balik kerumah..di rumah tolong isteri blend buah apple dan sunkist..aku bayak bergantung dengan buah buahan utk pulihkan luka di pungung aku,,kemudian buat goreng cendawan dan goreng sotong..tengahari makan capati dgn sadin kari dan sambal tumis sotong kering..petang,mandi.cuci luka lagi dan tunggu le malam.malam tidur le..apa lagi.sebelum tu tenguk Asean Food Channel,,tgk dema masak sampai terliur..kemudian aku pulak masak.heheheheh

mpmn said...

mz kau tak gi kempen rumah ke rmah ke?. cuti ni aku tidur aje. badan aku penat. semalam mencangkul rumput. dah lama tak buat keje ni. penatnya wei. ptg ni nak sambung lagi. aku ingat nak berkebun n tanam syr2an kalau ok aku jual di pasar tani. kalau sambutan hangat mungkin aku boleh pencen lebih awal. jadi bisnesmen.

ybs said...

hujung minggu aku pulak bergantung kat rumah aku berada, hehehe.... Kalau di rumah pertama, pagi ahad tu ke pasar tani, buat gardening sikit dan lepas zohor, tido... Ptg selepas asar pegi pasar lambak. Jika di rumah ke dua, malas aku nak ke pasar tani, melayan anak jer kat rumah dan melayan astro... Ptg ke pasar lambak dan pasar lambak ni tak sama dgn pasar lambak ketika berada di rumah pertama, lokasinya berbeza....hehehe, itu jer la, biasa jer!

mpmn said...

kedengaran seronok pulak jadual org berbini dua. teringin pulak aku rasanya. mz,kby,datuk y mesti setuju. jihad pun lebih.

emzex said...

teringin memang laa.itu satu yg normal.tapi apabila difikirkan tanggungjawab dan keadilan itu yg buet eden tak sanggup tu.

mpmn aku bukan ahli politik.aku tak keluar mana2 pun berkempen. biar lah dia org berkempen.che det pun dan mula nak berkempen dan dah masuk jadi ahli umnu pulak.betul2 dia ni keling yg mudah lupaaa.dulu merajuk, tak patut tak patut. dah nyanyok kut dia ni.

kelmarin kawasan tmn aku dilanda musibah ,hujan lebat dan angin kencang.habis atap bumbung terselak.duit lagi kena keluar baiki atap bumbung tu.kalu dikawasan mengundi boleh lah parti2tu bantu.masa ni lah mereka nak tunjuk keperihatinan mereka.apa nak buat tak masuk kawasan.

tapi apa pun aku tetap bersyukur. azamboy apa musibah kome kena makan buah2an. aku ingat kome ni kena sumpah dgn tupai2 yg kome tembak tu.biarlah tupai2 tu nak makan sikit aje. buah2an kome tu.asalkan jangan dia makan buah yg dua biji tu udahlah.heheheh.

seri said...

pirzan...ko minat berkebun rupanya ye...hmmm samalah dgn aku...aku memang insan yg sukakan kehijauan. rumah aku dikelilingi pokok2 kurang sikit jer mcm taman hussein al attas...aku suka menanam sawi, bayam dan kangkung. suka nengok ia membesor dan berdaun lebar. bila nak masak aku cabut jer segar2 dari tanah...kekadang bg jiran
satu kepuasan dan hobi jer.. tiap padi ahad aku mesti mengulit dedaun membelai dingin pagi dan mencangkul menggembur tanah...dah berpeluh-peluh pukul 8.45 aku stop, baca suratkhabar...mengeteh atau mengole.....tengahari buat muffin dan kek coklat...ptg2 menyanyi le...kalu tidak visit kgkwn.

emzex said...

seri,
I pun suka berkebun juga.tapi kebun I kebun rumput rumpai.mana tau kalau2 rumput rumpai tu boleh jadi ubat.

seri , I nak tanya U ,mengeteh dan mengole tu apa ?

mpmn said...

mz hg ni mengete n mengole pun tak tau. lelaki apa hg ni. tp seri takkan kau yg perempuan pun mengete n mengole. yg aku tak faham seri ialah muffin tu apa dia. morfin aku tau le. aku dpt bygkan betapa suburnya kebun kau tu seri. aku baru nak mula je. ni pun dah terhenti. masa sgt mencemburui aku. pegi sek gelap lagi dah keluar n balik sek dah nak gelap. badan penat semacam. jwpnnya lepas maghrib terus tertidur atas sejadah. tanda2 dah tua n cepat capek. mcm mana nak buka cwgan. betul tak sop

seri said...

orang jawa kata mengeteh tu 'minum teh' laaaa...
mengole tu minum juga tapi dalam kole....minum teh dalam kole...
tak payah la buka cwgn..
nyiksa badan jer
senyummmm walaupun penat jadi guru besau.

emzex said...

oh gitu seri.tapi kalu di tempat saya,orang india saja yg minum tuak(toddy) dlm kole.

mpmn hoi,muffin pun ekau tak tahu.muffin tu adik beradik cake tapi dia kecik sikit. betul tak seri?

jangan ekau pi cari muffin dikedai exaust pula, nanti tokey tu beri ekau muffler pula. penuh mulut ekau nak gigit muffler.hehehehe.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites