Monday, April 27, 2009

Tarikh Akhir Hantar Borang Cukai Pendapatan - 30 April 2009

Salam rakan2,

30 April 2009 adalah hari terakhir penghantaran borang cukai pendapatan. Pastinya rakan2 sedar bahawa tiada borang diberi tetapi perlu mengisi melalui e-filling. Apa yang penting adalah rakan2 tidak lupa tanggungjawab yang perlu ditunaikan kerana jika tak selesai sekarang ia akan menyebabkan proses pencen nanti tergendala. Jika tak tahu alamat webnya disertakan di sini.

Cukai Pendapatan

Bila dapat gaji dan ganjaran memang seronok tapi bila nak bayar cukai nilah yang tak seronok.

TK.

8 comments:

Anonymous said...

TQ Faris.
Saya bukan tak nak singgah.tapi nak cepat ke Bangi.Yang penting borang dah hantar pada U.
Tentang e-filing saya dah buat.kena bayar hampir seribu ringgit.biasalah tiap2 tahun bayar.
Usop,dan member Muar dan JB.Kami GB melaka akan ke UTHM pada 7 Mei untuk hadiri Seminar Kebangsaan Pengurusan Pendidikan .U all ada jemputan tak.Kami naik bas ke sana.noris...

mpmn said...

aku dah hantar guna borang aje. puas aku cuba efiling tak boleh. th sudah boleh. yg penting dah htr. apa2 hal kita kena semak dgn lhdn.

tok ki hg dah htr ke? wp hg dah tak menyanyi tapi aku tahu hg ada perniagaan.

Tok Ki said...

aku nak hantar le ni, aku kena bayar lebih kurang RM 1500.boleh tahan jugalah.
aku hantar guna e filing.esok kot?
aku tengok asyik2 nama hang je yang naik dalam blog ini.yang lain menyepi je.tak syok le member. Dengar khabar ada ceita tentang elaun gb yang bakal naik jadi RM 500.00 .ada member nak respons tak? kot ada berita dari MGB negeri masing-masing.but still in silent.tunggu dan lihat.kalau ada alhamdulillah,jika tak ade,nak buat macam mana,betul tak mpmn?

Faris said...

Difahamkan berita2 baik tu akan diumum oleh YB Menteri Pelajaran atau PM yang akan merasmikan Hari Guru nanti. Dengar2nya ... emmm... elaun GB, tambahan mata gaji DGA34, PK naik DG44 setelah 5 tahun dan lain2 lagi. Tunggu ajelah berita baik tu.....
TK.

kby said...

Tq Faris pasai peringat kt mmba n tlg hanta mklumat kwn2 ke spp.jasamu tetap dkenang.sapa tok ki ni mpmn, dulu kt upsi tk dk pun nama tu, kt sini mcm2 tok dh keluaq.sori tk berapa kenai.

ybs said...

noris, kami kat muar dpt gak surat jemputan menghadiri seminar tu tp kena bayar rm100 kan? Takpasti la nak gi ke tidak...

ybs said...

faris, aku dah sejak semlm cuba isi online e-filing tu, selepas 2/3 page dah takleh proceed, boring betul... terpaksa ke pejabat lhdn ler jwbnye, tu yg malas tu....!

mpmn said...

itulah akibatnya buat keje last minit. tulah pasal. kby aku tau sapa tok ki tu tp aku tak nak dedahkan identiti dia. nanti dia merajuk. tok wan hg kenal tak? aku boleh tlg kenalkan kalau hg nak tau.
to ki apa buat org lain sibuk belaka. aku aje yg byk waktu free. jadi aku manfaatkanlah blog yg member kita buat ni. biasalah manusia ni mcm2.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites