Friday, May 8, 2009

Kegembiraan Majlis Perkahwinan Anak Puan Aishah

Salam rakan2,
Saya telah menerima email dari Pn Aishah yang berkongsi kegembiraan majlis perkahwinan anaknya bersama kita dengan menyertakan gambar2 sekitar majlis tersebut. Saya lampirkan coretan email kepada saya :

salam. Faris, saya menjawab kepada beberapa pertanyaan drp rakan2.

bersama ini ada beberapa foto. (anak saya pengantin lelaki)

ada rakan2 yang bertanya, so saya share le pengalaman ini. mungkin ada rakan2 yang sudah ada lebih pengalaman jadi ibu / ayah pengantin.

majlis kami hanya ringkas sahaja. semua adik beradik saya dari perak, kedah, terengganu, selangor, putrajaya, batu pahat, hadir. emak saya le paling gembira, semua anak2 dia balik. hari raya pun mereka tak balik serentak.


pakej yang ditempah oleh anak saya bermula dari majlis pertunangan, akad nikah, berinai, dan majlis persandingan kedua2 pihak. pakej termasuk penyediaan pakaian, pelamin, kerusi meja, kedua2 pihak, khemah, DJ, kompang, makan berdamai pihak perempuan. rasanya ok la harganya.

di johor, majlis akad nikah - modul keluarga sakinah dilaksanakan. di negeri lain tak tau pula, sebab saya tak pernah turut bersama semasa majlis akad nikah di negeri lain. ada yang berkata, kalau pengantin perempuan orang johor, majlis akad nikahnya mengambil masa yang lebih panjang sikit dari negeri lain. ye ke?

apa2 pun, syukur kepada Allah. semuanya selamat. TQ


Gambar2nya adalah seperti di bawah :





8 comments:

datukY said...

aisyah, alhamdulillah, selamat dah kau jadi mak mertua, a very cute MIL.... hehehe

sayang sikit gambar tu kecik sgt la, tak jelas nak tengok muka pengantin.... antaor ler pulak kat aku gambar2 yg beso2....

mpmn said...

mcm mana nak tgk kalau gbornya kecik bangat. pe pun tahniah dah jadi mak mentua n lebh krg sth lg jd nenek. insyallah

kembara kelana said...

tahniah aisyah..kau antara orang yang bertuah kerana sempat melihat anak kau melansungkan perkahwinan...aku dan mpmm? belum tentu dapat, usop sipan..tak boleh kira dia memang senior bab ni..aku dan keluarga berdoa agar semuanya selamat dan sejahtera

mpmn said...

kembara kelana jadi ke kau ke kembara ke ng cik siti wan kembang. tentu srnk kau di sana jika berjalan2 di pasar khadijah. ramai cik mek molek. tentang anak2 tu, aku tak kisah kalau tak dpt tgk dia kahwin atau tidak. yg aku kisahkan ialah kelansungan keimanannya apb ayahnya telah tiada dan dia mampu membentuk jati diri sebgi mukmin yg sejati.

Anonymous said...

Shah,aku ada kat Permas Jaya pada hari Jumaat 1 mei tu. Hadir untuk majlis nikah anak jiran mak mentua yang dah macam keluarga sendiri. Hasrat memang nak hadir majlis anak kau bila baca jemputan kau dan keluaraga.Tapi tak sempat kena balik Sabtu ke melaka dan terus ke kl sebab Ahad nak hantar balik anak2 ke asrama. Macammana pun tahniah kau dan suami serta keluarga kamu berdua kerana memanjangkan keluara kembangan.

Anonymous said...

tadi tu aku syah kiah

zaimz said...

Tk Aisyah atas kiriman gambar2 tu. walaupun agak kecik tapi dapat jugalah kami gambaran kemeriahan majlis tu.
InsyaAllah kalau panjang umur tentu kawan2 lain termasuk saya akan bakal jadi pak dan mak mertua pula..
Hai mpmn ekau kalau berjalan asyik yo nak tengok cik mek molek, yang kek ghumah tu kan ko yang paling molek?

rozita said...

Aha .. boto tu kak ton! Den sokong tu, ko pirzan jgn asyik nak ngondap anak daro jo, nun... milah kek umah tu jago.
Petang semalam I lalu Temerloh ambek anak kat UITM Pahang. Nak masuk kpg songsang tapi takut lak sosek sebab ari ujan. Sampai umah 11 mlm tadi.
Hai Kak ton mcmana majlis special dinner kita (AJK MGB) kat tepi pantai remis tu?? Mesti hapenning kan! Tetamu yg di rai tu dtg tak?

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites