Wednesday, May 13, 2009

Selamat Hari Guru 2009

Salam rakan2,

Disini saya sertakan beberapa maklumat yang mungkin rakan2 perlukan bagi memeriahkan sambutan hari guru di peringkat sekolah masing2.

1. Ucapan YAB Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran

2. Ucapan YBhg Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia

3. Lagu Guru Malaysia dan Lagu Tema Guru Pembina Negara Bangsa (MP3 dan Minus One)

Dikesempatan ini saya mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua rakan2 dan warga pendidik di seluruh negara. Berkhidmat dan berbaktilah kepada anak2 bangsa.

Terima kasih.

26 comments:

azamboy said...

selamat hari guru,,baru balik dari trengganu..mesyuarat MGB Kuala Kangsar..berita dari sekolah,surat permohonan DG41 telah diterima dan diproses,,terima kasih farish

一名部长透露 said...

(八打灵再也13日讯)《南洋商报》探悉,首相拿督斯里纳吉今天向内阁汇报霹雳州政治局势时表示会听取民意,包括考虑要求霹州苏丹核准解散州议会。


据悉,首相表示霹州政治僵局并不是涉及法律问题而已,也关系到人民,所以国阵也须听取人民的心声。

一名部长透露,首相今日在例常内阁会议上汇报霹州政治局势时,表明国阵须稳定霹州政治局面。

他对《南洋商报》说,首相没有直接表明国阵会否要求苏丹核准解散州议会,但表示国阵会听取民意,包括考虑可能要求苏丹核准解散州议会。

稳定霹州政局

yusofsipan said...
This comment has been removed by the author.
yusofsipan said...

aku baru nak tanya kau psl teks2 ucapan tsb, alhamdulillah, mekasih faris...

kby said...

Tk faris sbb menyediakan tek2 ucapan tu utk sapa yg tgk blog kita ni.Selamat hari guru utk semua.aku tgh suspen duk tunggu nazir nk mai sek utk nilai anugerah lonjakan saujana upsr pkat k,saan.nk sambut ari guru pun tak brapa syok selagi depa tk mai...

valar said...

Selamat Hari Guru kepada semua, Jangan lupa tema hari guru tahun ini. Guru Pembina Negara Bangsa. Berat tanggungjawab kita tapi bolehlah.
anywhere, TQ Faris, terima surat akuan terima DG41.

mpmn said...

ni sapa pulak mskkan tlsn antik ni. nak msk tak salah tp berilah terjemahannya. selamat hari guru semua. tk faris atas bantuan. kby awat hg dok resah menunggu nazir tu. biaq pilah dia nak dtg atau tdk. jgn risau hg tu spi rambut htm jdi putih. mcm jumpa malaikatmaut.

aisyah said...

salam. Selamat Hari Guru kepada semua rakan-rakan dan warga pendidik yang lain. semoga kita dikurniakan kesihatan yang baik serta kita sentiasa diberkati Allah dalam apa jua yang dilakukan dan dilalui.

emzex said...

mpmn aku cuma faham 13 sahaja! 13 mei kut.keterunan yap ah loy mana pula yg tak tahu bahasa nie?

goh Tong pun dia tulis dlm bahasa.nie mesti ori dtg dari negeri cina.mmg tak tahu bahasa.usah dilayan.

emzex said...

kawan2 aku dah bina sendiri blog aku.kawan2 boleh layari emzex.blogspot.com dan beri respon.

faris kalu kau sudi boleh lah linkkan ke blog ppgb nie,mudah kawan2 nak layari.itupun kalu sudi.

Anonymous said...

Tq.Faris,saya pun dah terima surat permohonan proses DG41.Saya doakan bapa U cepat sembuh dan sihat semula.U memang anak yang prihatin.bila dengar bapa tak sihat cepat2 balik kampung.Saya dah attach file soalan pkbs 1 ke email u.tak tahulah sampai ke tidak.noris..

PPGB Kohort 5 UPSI said...
This comment has been removed by the author.
PPGB Kohort 5 UPSI said...

kby, valar, mpmn, aisyah, emzex dan noris; selamat hari guru.....

emzex, url blog kau dah pun dimasukkan ke dlm blog list, hepi blogging bro...

emzex said...

TQ Faris.kawan2 semua blog saya masih baru.mungkin tak sehebat blog kawan2 yg dah lama dan mahir pulak.baru belajar katakan.

mpmn said...

noris kau email juga pd aku soalan pkbs 1. pirzaini@gmail.com jgn lupa noris. aku tahu kau ni baik hati. mz awatnya tak boleh aku nak respon dlm blog hg yg cute mute tu. hg kena permdhkan utk visitor beri komen. tahu tak nak buat. tak tahu aku nak ajar. tp buat masa ni hg tya ank mrd aku dulu,usop.

maznonsidin said...

Selamat Hari guru utk semua.TQ faris, l pun dah dapat surat permohonan sedang diproses.l seronok hari guru tahun ini sebab dapat APC 2008 dan anak l dapat banyak , tawaran.Petronas ke Japan dan Talikom ke Uk. Medic pun dapat.Hai, bersyukur diatas keberkatkan yang maha esa.
MGB KL akan ke Melaka pada 27hb mei - 30 Mei nanti.Tunggu Noris ya.
NON

Faris said...

Alhamdulillah kerana dah ramai dan meriah blog ni.
Noris, nnti sy check email.
Maznon, tahniah kerana dpt APC dan anak terima tawaran yang banyak.
Emzex, tahniah kerana dah ada blog sendiri. Itulah umph.... GB lulusan UPSI.
KBY, pasal Nazir tu buat tak kisah aje. Sekolah saya pun telah dilawati, yg seronoknya ketua rombongan nazir tu yang cari dan tanya saya kerana ketika itu saya cuti kecemasan. Rupa2 nya kenalan lama semasa di KPM dulu.
Semua rakan2, baguslah kalau semua dah terima surat makluman penerimaan salinan dokumen tu. Sekarang ni saya cuma nak pastikan adalah perlu kita mendapatkan surat khas dari JPA utk pengiktirafan atau cukup sekadar print daripada internet aje. Kalau ada berita terkini nanti, saya akan masukkan dalam blog.
TK semua rakan2, saya kini di kampung kerana cuti mengejut disebabkan ayah saya sakit mengejut.

Seri Suryati said...

Cikgu Faris,
Selamat Hari Guru... Semoga terus menjadi pemimpin yang disegani dan tabah melalui profesion perguruan.

azamboy said...

tahniah Non kerana kehebatan anak anak..aku baru aja melayan Mahani yang datang beli Labu Sayoung D kuala kangsar,banyak juga dia beli untuk hadiah Hari Guru sekolahnya..SELAMAT HARI GURU.pada semua

rozita said...

Salam sahabat. salam ceria dan salam ucapan 'Selamat hari Guru'.
In everyones life, we have been touched by the precious hands of a teacher that makes us what we are now. And now we are proud to be a teacher that leeds an important role in building up the human nation. May Allah bless us and gives us strength along the journey.
Kepada faris...tabahlah menghadapi ujian dan di doakan smoga ayah u cepat sembuh ye.

zaimz said...

Salam untuk semua,
Selamat Hari Guru untuk semua rakan2 pendidik khususnya Alumni PPGB Kohort 5B. Semoga kita akan terus dikurniakan kesihatan yang baik untuk terus mencurahkan bakti kepada anak bangsa kita.
Buktikan yang kita sememangnya pemimpin yang ada umph!
Buat Faris, doa kami agar ayahanda tercinta akan lekas sembuh.
Semalam masa jumpa ta, bincang ttg Buletin MGB Klang sambil makan pizza di Pizza Hut, terkeluar persoalan siapa 'za' tu? ybs tolong jawab soalan ni..

ybs said...

aduss ton, kau lemparkan soalan cepumas ler pulak pd hari baik bulan baik ni.... kau tak ucapkan pun selamat jadi utk aku ekk...huhu sedey aku... aku jadi orang dulu baru jadi guru taw!!! hehehe

za tu hanya kenalan di alam maya la, cikgu jugak mcm kita, bersuami dan beranak tiga.... tu jer la aku tahu...

Faris said...

Terlebih dahulu terima kasihlah kepada rakan2 kerana prihatin. Setakat ini ayah saya dah keluar hospital tetapi kesihatannya tak berapa baik sepenuhnya. Maklumlah dah sampai peringkat umur 70an.... macam2 penyakit yang mendatang. Nampaknya kena kerap balik menjenguk lepas ni.
Kepada Cop, tahniah kerana telah ditanya soalan cepumas dan jawapan yang betul telah diberikan. Nanti ambil hadiah Cop.
Seri Suryati, terima kasih kerana masih sudi mengunjungi blog kumpulan B ni.
Selamat Hari Guru semua....

ybs said...

nak! nak! nak! faris hadiah tu... kau ni sejak dua menjak ni main hadiah ler pulak...ada ape2 ke???

mak lang said...

Hope its not too late for me to wish all my beloved friend "Happy Teachers Day".Sambutan Hari Guru tahun ni JK cadang nak tambah 2 anugerah lagi. Nasib mereka x baik, anugerah Guru Perempuan paling popular jatuh pada GB mereka sendiri.

Faris said...

Tahniah Mak Lang kerana memenangi anugerah Guru Perempuan Paling Popular. Memang popular pun dan ditambah dengan cun lagi. He he he... gurau aje.... walau apapun tahniah kerana itulah persepsi guru lain dan murid2 terhadap Mak Lang tu.
TK.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites