Thursday, May 21, 2009

Penyampaian Perkhidmatan Awam

Kerajaan kini berusaha meningkatkan kualiti penyampaian perkhidmatan awam dalam segala urusan. Sehubungan itu satu Pekeliling Perkhidmatan Bil. 4/2009 bertajuk PANDUAN PENGGUNAAN KEMUDAHAN ALAT KOMUNIKASI MUDAH ALIH BAGI MEMPERTINGKATKAN LAGI KUALITI PENYAMPAIAN PERKHIDMATAN AWAM telah dikeluarkan.
Rakan2 boleh memahami maksud pekeliling tersebut dan jika rakan2 memerlukan pekeliling tersebut bolehlah klik pada hyper rangkai di bawah :

Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 4 Tahun 2009

Semoga rakan2 mendapat manfaat daripadanya. Terima kasih.

7 comments:

Tok Ki said...

Bagi maksud pekeliling ini;
1.Jwb jngn tk jwb
2.jwb sms buat scra rngks ja spt yg Tok Ki buat ni klu blh rngks drp. pa yg Tok K buat
3.Klu dh pndi SMS jngn sik nk ber sms je
4.Jngn mtikn hn fon
5.Prhtikn gru dn angg skngn yg slu SMS dn pa tndkn kita
6.GB SMS kpd KTBM atau KTBM SMS guru sebagai arahan( bottom up/down up ?up side down?
7.PDA ? GB ptut ada le bru dpt ssuaikn dgn pkliling ni spt mna Fris,Azm,Sbri. Usop aku tk thu lgi. Tok KI rsa usop pkai hnd fon lama.atau dia pakai lama dn baru utk hntr SMS(nnti fris tnya usop

Tok Ki sja nak respon pkliling yg d hntr leh faris, klau tak,blog kita jadi sonyap......

ybs said...

henfon aku tu baru beli la sbb bape kali dah hilang, huhu... tp aku beli nokia yg paling murah! Aku guna henfon utk call dan sms jer...

tok ki, apa maksud kau kata aku pakai henfon lama dan baru utk hntr sms....., maknanye aku ada 2 henfon ke? Bnyk ler henfon kau nak aku pakai.....!!!

paklang said...

kalau setakat pek. mcm ni aku rasa tak perlu keluar pun. mmg semua dah guna pun. cuma jaga etika je. patutnya pek ini disertakan dgn peruntukkan beri hp baru pd kj. baru berbaloi

laksamana bentan said...

kau org tak nak komen ke pengumuman Men Peljrn semlm. kump dip dpt durian runtuh. pya ctk ayat dlm utsn msia. bodek sungguh. jgnlah merendahkan intelektual guruguru dip. dan rakyat msia umumnya. gb 38 dpt 200 lebih aje satu msia. kah..kah..kah..aku ketawa sbl berguling2. tok ki kau sabarlah tgu elaun yg kau mimpikan tu. tgk mgbpp dan kroninya boleh buat apa.

Tok Ki said...

Alhamdulillah,
Guru diploma dapat durian runtuh,
berpeluang menikmati skim perkhidmatan lebih baik apabila kerajaan mengumumkan kenaikan pangkat dan pertambahan kuota Guru Cemerlang sehingga 1,486 bagi pelbagai gred berkuat kuasa serta merta.

Kejap lagi akan diumukan kenaikan elaun GB.Harap Roslan Madun akan memperjuangkan hak kita sebagai guru besar kerana tanggungjawab kita lebih besar di dalam organisasi sekolah.Kita sokong Roslan untk bertindak seterusnya.

ky said...

Laksamana btn, mana ada pertambahan jaw GB cemerlang.cuba baca betul2.Itu perjawatan baru guru cemerlang DG 38. Kita molopeh yo!

laksamana bentan said...

ky aku rasa 38 tu utk gb cemerlang, cuma wartawan n ment. pljrn baru tak fhm 38 digazetkan utk gb cemerlang. tp mgkn btl kata kau ky, sbb dikatakan jaw. baru. kesian pd kwn2 gb yg belum dpt. aku dah dpt, jd aku tak ksh cuma aku kshn kat member lain. tok ki tak tahulah aku. tp tok ki ni orgnya cool sama mcm janggutnya. apalg org mgb hunuskanlah keris kau org. jgn dah hunus, bila kena sergah perlahan2 msk dlm sarung. sabarlah ky.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites