Tuesday, November 18, 2008

Portal MyGovernment

Salam,

Rakan2 sekelian, pihak kerajaan telahpun mewujudkan satu portal yang bertindak sebagai one stop centre bagi agensi kerajaan. Oleh itu rakan2 bolahlah melayarinya dan jika ianya berfaedah, gunakanlah ia.

Sila lawat di alamat ini :

http://www.gov.my

Terima kasih.

10 comments:

Anonymous said...

TQ faris.blog ni memang berguna, nak semak saman pun boleh.aku ada 5saman thn 2007. surat saman tak terima pun.

utk maklumat kawan2, thn depan kursus2 diiab boleh dipohon secara online.aku cadangkan kita ramai2 buat permohonan, boleh lah berjumpa dan buat reunion tapi kawan2 kena lah beri tahu kursus apa yg dipohon.kalu tak nanti seorang2 lah yg akan hadir.

apa dah jadi dgn mohd. dawi pensyarah iab induk yg kena tangkap basah bersama ustazah tu.inilah kalau kaunselor terlalu empathy dgn client.kesian dia.kita sama2 doa semoga kita tidak ditimpa musibah semacam ni, amin.

Anonymous said...

jgn hg kena tangkap udahlah mz. hg tu masih mengancam lagi. rambut tak ada uban lagi.

Anonymous said...

Betul ke citer tu emzex? Bukan ke En Dawi tu sama spesis dgn aku, Sabri dan Bol?, hehehe.... Kita mesti sentiasa berwaspada jika terpaksa berdua2an dgn yg bukan mahram kerana yg ketiga adalah syaitan!!!

Anonymous said...

dah keluar berita dlm metro minggu lepas.ada gambar mereka.

mpmn aku sentiasa berdoa, jangan lah dikenakan musibah tu. kalau cara baik tak apa,rezekilah katakan.

mcm mana usup......111?

Anonymous said...

emzex, setakat ini aku rasa cukup ler dgn apa yang ada, ni pun dah nak naik 'rebeh' dibuatnya !!!

Anonymous said...

Hai Usop,
Takkan baru dua dah rebeh.steadylah aku tengok hang masih mantap lagi.aku tak nak pasang lebih.banyak koje lain.Jangan marah Usop.....

Anonymous said...

Hai kawan2,

Saya tahu cerita Encik Dawi tu...
Ketika itu saya berada di IAB kursus untuk isteri-isteri pegawai kanan KPM. encik Dawi telah menerangkan peristiwa dia kena tangkap.
Kalau nak jumpa orang perempuan, lain kali jangan berdua atau bawa anak kecil dan selalu dah buat perkara tersebut.

Ceritanya begini...
Ustazah tu ambil kursus NPQH macam kita dulu tapi nak jadi pengetua. Masalahnya dia tak siap projek kerana janda dan ada masalah keluarga. Ketiga2 projek di bawah seliaan Encik Dawi( dah rancang tak tahulah kita). Bila ada masalah, maklumlah kaunselor, minta jumpa di sebuah kondo. Niat dia baik. Kata Encik Dawi.
Bekas suami perempuan itu yang rancang untuk tangkap mereka. Itu yang encik Dawi beritahu.
Jadi kawan2 boleh buat rumusan dan penilaian sendiri.
Saya tak tahu dia dah ada double! Badan pun tinggal tulang dan kulit sahaja. Rambut pun dah habis gugur. Kalau tambah lagi, tumbuh ke?

Jawab.....

Anonymous said...

noi, seperti yang saya nyatakan sebelum ini, peringatan dan panduan memang telah kita maklumi namun sebagai insan yg serba dhaif, kita sering leka dan lupa.... kita perlu sentiasa diberi peringatan dan sesungguhnya peringatan itu memberi manfaat kepada orang2 yg beriman.... Dah nasib si Dawi tu sedemikian rupa, semoga menjadi pengajaran bukan sahaja kepada dirinya tetapi kepada kita semua.

ttg tumbuh ke atau tidak tu noi, aku rasa takde masalah, kalau habis gugur semua rambut dia pun takpe... biar botak licin, kan ramai orang yg berkepala botak, seksi pe..... hehehe

Anonymous said...

mpmm kata, "ni KPM perkenlkan pula eduwebtv. kalau line slow, susahlah nak akses. mz n usop hg tau ke ape bendanya yg aku ckp ni. kalau tak tahu baik hg tya cg hg gi kursus...."

mpmm, (aku bukan nak eksyen tau!!!) eduwebtv ni tak ler pelik sangat bagi aku kerana kebetulan dlm bulan ramadhan lepas krew eduwebtv ada buat penggambaran videoclip di sekolah aku. Aku tak check lagi sama ada dah siap ke lom. Sehari suntuk mereka membuat penggambaran dan temuramah dengan murid2, guru2, guru cemerlang, staf sokongan dan jugak GB. Kau tengok ler nanti dalam eduwebtv tu gambar aku yg hensem tu, hehehe....

Anonymous said...

alamak sori sop, aku tak sangka sek hg jadi sasaran eduwebtv. jeles sungguh aku. bertambah ramailah peminat hg. ada hrpn kok nak menambah. rebeh tu masih ok lg kerana belum rebah lagi.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites