Thursday, November 20, 2008

Pengurusan Kewangan

Salam kepada rakan2,

Pada masa ini saya dan Ita sedang menghadiri Kursus Pengurusan Kewangan di Hotel Grand Continental, KL. Selari dengan penghujung tahun ini, dimana segala urusan kewangan perlu dibereskan maka diharap rakan2 akan peka dan teliti supaya segala2nya dapat dibereskan. Apa yang penting ialah supaya kita tidak dikenakan Audit Berteguran terutama GB2 yang DGA38 tu. Kalau tak nanti tak confirm. He he he....

Nampaknya banyak input yang kami peroleh dalam kursus ini. Mungkin ada yang boleh dikongsi dalam entri ini. Kepada rakan2 yang ada input baru tu, kongsilah juga bersama. Yang lain2 tu..... kenapa masih membisu? Cuti2 sekolah ni busy juga ke? Kesian blog kita ni.

Terima kasih.

5 comments:

Anonymous said...

faris
hg mskanlah dlm yahoo group maklumat terkini berkaitan pengurusan kewangan. boleh juga dikongsi bersama

Anonymous said...

Faris
Apa input2 terbaru kewangan.Beritahulah kami.Kalau ada masukkanlah dalam blog.biar kami pun tahu.

Anonymous said...

Salam,

Pirzan, sorry kerana tak boleh delete kau punya post komen tu. Orang pun bukannya tahu.

Normah, input baru tu tak ada. Just we all review balik semua prosedur dalam buku tatacara pengurusan kewangan tu. Dia mengingatkan kembali. Apa yang kita dah belajar di IAB dan UPSI lebih terperinci.

TK.

Anonymous said...

bagus juga kalau dpt info yg terkini. kerani sekolah aku baru meninggal.

adooii sakit kaplaa.

Anonymous said...

Hai..
Saya pun baru balik dari kursus kewangan untuk sekolah audit berteguran 2006. (bukan saya punya hal, tapi orang lama.Terima sekolah begitu)
Cuma, ada satu yang menjadi tajuk dan perbincangan hangat ialah kita kena buat l.o. pada pembayaran rmt, prasekolah,sbt. Yang jadi masalah ialah bila setiap negeri tak sama dengan negeri Melaka. Prasekolah diminta membuat l.o. untuk pembelian barang basah dan kering. Bukannya kiraan langsum.
Tapi dah sememangnya dah buat sejak berada di Shah Alam lagi.
Sebenarnya saya dah bosan dengar sebab selalu sangat kursus kewangan dan 2007 dah clear kewangan sekolah yang saya ambil. Dan akan dicalonkan untuk pengurusan kewangan cemerlang (menurut ketua audit Melaka).

Tapi seronok juga pergi kursus kerana bertambah rakan dari negeri lain. Saya berkursus di Melaka pada 15 - 17 Nov yang lalu di Hotel Orkid, anjuran IAB.

Tahniahlah pada yang berkursus.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites