Tuesday, September 29, 2009

Rofidah Tak Sihat



mak lang said...

Assalamualaikum,
Ramai anak-anak buah mak lang bersuka ria di selatan, barat dan timur tapi kami di utara ni bersedih.Rakan sekuliah kita Fidah admited kat Putera Medical Center, perlu darah AB.Nasib baik ada heroin Kohort 5 menjadi penyelamat.Rusma yang kebetulan Darah AB terpanggil menderma darah.
Fidah yang hanya ada 5 pt darah dalam badan perlu 3 pt lagi. Alhamdulillah akhirnya semua selamat.
September 29, 2009 12:31 PM


Itulah di antara komen yang disampaikan oleh Mak Lang dalam komen blog kumpulan kita. Rupa2nya rakan kita Rofidah berada dalam keadaan tak sihat. Nasib baik ada rakan2 yang setia membantu dan syukurlah semuanya dah selamat. Di kesempatan ini sama2lah kita mendoakan kesihatan yang baik dan sempurna kepada rakan kita Rofidah. Amin.

21 comments:

aisyah said...

salam. semoga sahabat kita Rofidah seterusnya dalam keadaan yang sihat dan bahagia.InsyaAllah.

aisyah said...

kepada faris dan mahani dan rakan2 lain yang sambung Master - wish u all the best for your exams. tq

pak lang said...

moga kau cepat sembuh fidah, aku nak dtg jengah kau pun almaklum ler jauh di selatan ni.... rajin2 makan ubat taw!!!

cgany said...

Salam Fidah. Aku harap kau bertambah sihat sekarang.InsyaAllah

kembara kelana said...

fidah
semoga kau cepat sehat dan kuat kan semangat...ramai yang masih mengharap sentuhan kasih kau di rumah tu...kepada rosma, itulah erti persahabatan...kebetulan..isteri aku pun darah AB, kalau tak cukup beritau..aku suruh dia derma..dia pun dah banyak sangat darah nampaknya samapi darah dia naik tinggi...salam

azamboy said...

allahuakhbar,,aku dah lalui semuanya,,mesin di sebelah katil..tabahle fidah,saya doakan kamu selamat.

Anonymous said...

Fidah, harap kau cepat sembuh dan dah lama tak dengar dialek hang..Harap keluarga janganlah susah hati sangat ini semua dugaan..Ok Fidah tentu keletihan..makan ubat dan rehat banyak2..Rosmah patutlah kak Kiah ingat kat hang group utara rupanya sama2 makan nasi di IAB DAN UPSI tu.. banyak mencuit kenangan dan detik hati serta perasaan..HIDUP KOHORT 5B..

sidek sigaragar said...

fidah aku harap kau cepat sembuh. tabahkan hati dan berserah bulat2 pd Allah. Semuanya dari Dia. Rusma tahniah kerana bantuan hg telah menyelamatkan sahabat. itulah erti sahabat. aku ni darah A. kalau ada yg perlu beritahu. tp aku ni kurus je.
pd sahabt yg lain, syukurilah dng nikmat kesihatan yg masih kita miliki. jika tidak kita termasuk dlm org yg rugi. sebagaimana sumpah Allah "Demi masa, sesungguhnya manusia dlm kerugian". allah tak maksudkan kerugian di dunia tp kerugian di akhirat. mudah2an kita semua masuk dlm glgn org yg tuflihun

noris said...

Saya doakan kamu cepat sembuh dan tabah menghadapi dugaan Allah.Allah sentiasa menduga kita .

emzex said...

fidah semoga kau cepat sembuh.darah aku AB+, kalu kau perlukan boleh maklumkan kepada aku.insyaAllah aku boleh bantu.

ama said...

Assalamualaikum/ Selamat Sejahtera

Tk Faris dan Mak Lang atas makulmat ttg cgu pn Rofidah....... didoakan semoga cgu Fidah tabah dan sabar......mudah2an ada Hikmah nya serta cepat sembuh.Kpd cgu Pn Rusma tahniah & tk atas pengorbanan serta kesanggupan menderma darah buat sahabat. Semoga mendapat balasan yg setimpal drp Allah Sbhnwtl. Kwn2 mcmna dgn prog LADAP-kami d Sgor kena buat 12 jam lagi sbb peruntukan berikutnya dah turun ke PPD. Tarikh akhirnya pula pd/seblm 17 Okt. Apa lagi kenalah buat Sabtu ni dan minggu depan ( 3 & 10 Okt ). Hang pa di negeri2 lain ok kot ya.....masih ada mood raya/syawal boleh juga buat akt makan minum d tgh tu meraikan hari raya bg mengeratkan silatulrahim dan beraya sekali......terima kasih.

Anonymous said...

usop..hang nak bagi darah bini hang yang tinggi tu buat pe.tak bahaya ke.hang nak tranfer masalah kat orang lain pulak ke...hahaha

NON said...

Salam Fidah,
Semuga u cepat sembuh dan ceria seperti dulu.Dan tidak ada yg lebih bahgia dari mempunyai keluarga dan sahabat sejati yg sanggup berkorban utk kawan2nya.l salute pada rusma.Tahniah rus.Kami doakan dari kejauhan semuga kita semua diberkati.Amin

Lee said...

Fidah, semoga kamu cepat sembuh dan sihat.
A friend in need is a friend indeed, Rusma, you are really a friend indeed

Anonymous said...

fidah dah ok ke...semoga cepat sembuh.kuatkan semangat.

noi said...

Kepada fidah,
Banyak bersabar dan berzikir. Insyaallah,kami doakan.

Buat cikgu Aziz,
Kami di Melaka telah hampir LDP ke enam pada 24 Okt. ini.Tarikh diselaraskan oleh JPM. Tapi saya minta ditunda pada 31 OKT kerana pasukan coral bahasa arab diminta membuat persembahan pada majlis khatam Quran peringkat negeri. Jadi pada 31 oKt nanti ,kami akan ke SK Bakri, Muar, melawat sekolah Lestari mengguna peruntukan ldp. Dan sekolah saya dapat peruntukan tambahan untuk ldp kerana telah 100%guna peruntukan ldp dengan cemerlang. So... ada sekali lagi ldp akan saya jalankan.

mak Lang said...

Thank you to all friends for giving fullest support to our sick friend Rafidah. Mak Lang harap terubat juga rindu fidah pd rakan-rakan kita. Tapi rindu Mak Lang pada orang Klang belum terubat. Harap minggu depan dapatjumpa ton dan ta. Mak lang berkursus 12-15 Oktober kat Hotel Goldcouse,Klang.

zaimz59 said...

Seronoknya bila dengar Maklang nak turun ke Klang. Semalam dah janji dengan Maklang dan Ta untuk jumpa 12 Oktober di Hotel Maklang menginap. Lepas tu nak bawa maklang makan2 sambil bersembang2. Pasti terubat rindu Maklang pada orang Klang.
kawan2 lain yang kalau nak joint marilah sekali....

zaimz59 said...

Seronoknya bila dengar Maklang nak turun ke Klang. Semalam dah janji dengan Maklang dan Ta untuk jumpa 12 Oktober di Hotel Maklang menginap. Lepas tu nak bawa maklang makan2 sambil bersembang2. Pasti terubat rindu Maklang pada orang Klang.
kawan2 lain yang kalau nak joint marilah sekali....

zaimz said...

maaf tersilap taip nama, zaimz59 tu alamat email saya. sebenar zaimz ssja

ita said...

Punyalah excited dengar Maklang nak mai Klang, mula tu ingat semua GB kedah nak mai...I dgn kak ton dah pakat nak jadi urus setia sambutan, rupanya Maklang sorang. Jadilah nak ubat rindu kat hampa geng 'PutriMas Upsi'.
Minggu sebelum tu gempar dgn kisah Fidah. Alhamdulillah dah semakin sihat. Kami sempat juga bertanya kaba melalui telefon.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites