Tuesday, May 13, 2008

KRT3013 Teknologi Maklumat Sekolah Rendah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Ada apa2 yang hendak dikongsi? Atau ada apa2 yang hendak ditanya? Gunakan blog ini untuk berkongsi maklumat.

Terima kasih.

13 comments:

yusofsipan said...

Pening dah kepala aku bgm nak bangunkan sebuah portal dlm tempoh lebih kurang 1 bulan jer... kau kena banyak tolong aku la faris!

PPGB Kohort 5 UPSI said...

Assalamualaikum,

Diharap rakan2 sekalian bertenang dan jangan panik. Apa yang saya faham, Moodle ni merupakan satu perisian yang membantu kita membangunkan portal tersebut. Apa yang perlu kita laksanakan ialah mengumpul bahan2 yang hendak di muatnaik.
Yang agak sukar sikit apabila kita nak membuat penulisan. Dari apa yang dimaklumkan boleh mencecah sehingga 45 muka surat.
Kepada Ucop, insya-Allah kita cuba buat sama2 dan saling bantu membantu.

Terima kasih.

yusofsipan said...

Assalamualaikum,

Terima kasih Faris di atas kesediaan kau utk membantu dan aku didahului dengan ucapan setinggi2 penghargaan dan jutaan terima kasih.

Anonymous said...

faris hg kena tlg semua geng buat portal ni. kalau tidak naya kwn2. aku bkn blur tp blackaout. byk faktor yg mengganggu aku belajar tm ni.

Anonymous said...

Blur tu memang ramai yang blur. Saya dah pernah juga XAMPP tu tetapi masa nak buat portal Bahagian Sekolah, KPM dengan perisian JOOMLA. Dah lama tinggal, so kena recap semula.

Bagi Rajawali, kalau semua nak tuisyen tambahan, boleh diaturkan semasa kita tidak ada kuliah.

Terima kasih.

yusofsipan said...

aku setuju sgt dengan tuisyen tambahan tu, kali ni aku pun blur sungguh tak seperti dua subjek IT yang dulu

Anonymous said...

faris boleh tak ko buat tuisyen di dusun bay. bagi member yg cicir. byk pahala ko faris kerana memudahkan member yg sdg dlm kesusahan.

Anonymous said...

di dusun bay tu nak gi makan aje. nak tuisyen mana boleh sebab ada orang nak karaoke nanti. apa yang penting, jika ada kelapangan dan bilik kuliah, it's okey untuk malam selasa dan malam rabu.
hari khamis tempoh hari, yang ikut tuisyen, semua dah selesai masalah mereka.

yusofsipan said...

pd hari tersebut aku nak cepat2 makan kerana aku nak balik kampung... korang nak kata apa kata la... sehelai janggut aku pun tak gugur kerana kutukan korang tau..

Sukati aku ler nak selalu balik ke tak selalu balik ke....

aku bukannye nak marah korang ni, saja nak test power geram aku, nt nak lepas geram kat bebini aku pulak... hehehe

Anonymous said...

tuisyen di dusun bay baru ada kelas. lagi pun berapa kerat sangat yg berani karaoke. yg aku nampak din n winnie je. yg lain semua tak berani. wp org tu ada 2 bini. aku cabar kalau member kita 2berani. hai ucop garang nampak. iye ke nak balik 2. aku tak yakin sungguh. faris kalau tak boleh tuisyen di dusun aku datang bilik ya. hrp tak ganggu tidur kau 2. aku menaip ni sambil tgk mohabatein. sedih pula cite ni. ni yg aku malas tgk cita hindustan. sbb jiwa aku ni sgt sensitif lbh sensitif dari org berbini dua

yusofsipan said...

rajawali, olehkerana yg kau cabar tu termasuklah diri aku maka biarlah aku berterus terang membuat pengakuan di sini bahawa aku sebenarnya memang tak berani(takut) nak berkaraoke dan aku rasa ini adalah jauh lebih baik daripada kalau aku terlalu berani dan sanggup tengok pompuan bukan muhrim sehingga tak berkedip mata dan terngangga mulut....

Anonymous said...

Esok kita akan bertemu dengan pensyarah baru. Adakah ia lebih baik dari En. Shamsul? Atau lebih teruk dari En. Shamsul? Sama-samalah kita ikuti kuliahnya. Walau siapa pun yang mengajar kita, apa yang penting adalah memberi tumpuan sepenuhnya kepada kuliah yang diberi.

Selamat maju jaya kepada semua rakan2 dalam belajar TMK ini.

TK.

Anonymous said...

pensyarah ni ok. tp aku kesian tengok dia terpaksa kuatkan volumenya ketika p n p. sepatutnya member kita ni pay attensionlah. jgnlah berckp ketika org mengajar. ini tidak masa 2lah nak berckp. bila org ajar tak dpt. jgnlah over sangat. patutlah sysmsul bengang je dgn grop kita. itu sekadar pdgn aku. faris hg ada nota tmk tak. aku studi utk kuiz mgu dpn.sop hg sempat ke nak studi, maklumlah hg nak jadi org pangkal. mesti sibuk dan meletihkan. jgn hg bantai tidur je. ngamuk mak mentua hg nanti.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites