Tuesday, May 13, 2008

PPP3043 Isu-isu Perundangan Pendidikan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Kitakan Guru Besar. Masing2 dah menghadapi pelbagai masalah dan kes di sekolah. Diharap subjek ini akan banyak membantu kita. So, ada yang hendak dikongsi bolehlah kita berkongsi.

Terima kasih.

14 comments:

cikgu yusof said...

Faris, aku masih 'blur' la... huhu

pakya k nerang said...

terimakasih pada semua rakan sudi menderma kebakaran umah ayah saya, semuanya akan saya kenang sehingga akhir hayat, tuhan juayang membalas jasa baik kawan-kawan sakalian

rajawali said...

aku minat belajar undang2 ni seronok. tapi susah nak ingat term2nya. maklumlah bahasa undang2.

pada pakya, begitulah adat berkawan. apatah lagi sesama islam. Allah memang dah atur hidup manusia begitu. waktu kita ditimpa musibah sejauh mana hati kita bergantung padanya dan waktu senang adakah kita mengigatinya dlm erti kata yg sebenar. tanda Allah masih mengasihi ayah Pakya. Sabarya

faris said...

Berkaitan dengan tugasan kumpulan iaitu analisis jurnal tu, adakah jurnal yang diperlukan ialah jurnal yang betul2 tentang kes mahkamah atau jurnal yang umum tentang undang-undang pendidikan?

Boleh tak rakan2 jelaskan?

Terima kasih.

cikgu yusof said...

Assalamualaikum,

Faris, aku rasa cara yg paling mudah ialah kau tunjukkan pd Madam Azita utk approval. Aku dah tunjuk pd dia tapi masih nak ganti jurnal yg dlm BI tu, nak cari yg melayu punyer jer.

Ok, very gud luck 2 u.

zu said...

Bukan susah tapi bagi kita orang tuani nak cari journalpun susah

cikgu yusof said...

hi zu,

awak tu mana ler tua sangat,
tengah2 mlm masih sanggup dan larat lagi balik kampung...kalau bab belajar semua rasa dah tua ye, kalau bab lain rasa muda sokmo!!!

Anonymous said...

Jamuan Hari Guru PPGB Kohort 5 akan diadakan di Dusun Bay pada hari Rabu jam 4.00 petang selepas kuliah. Kepada rakan-rakan guru jangan lupa bawa hadiah lebih kurang RM20. Terima kasih atas sumbangan dan kerjasama anda bagi menjayakan majlis yang santai ini. Pakaian bebas sebab lepas tu masing-masing nak balik. Bagi muslim surau ada disediakan di Dusun Bay.

cikgu yusof said...

alamak! lepas majlis tu boleh balik ke? Ayoyo balik lagi ka, baru jugak balik, mau balik lagi ka? Ini mcm kalu, UPSI tak perlu dtg la, itu balik punya hal no problem punya...

aku: tak kisah sangat pasal balik ni, nak balik boleh tak balik pun boleh....

rajawali said...

org bini 2 susah nak baca tingkahlakunya. yg sorang suka sgt balik tp kp usop tak suka balik. yg paling penting kita dapat menyiapkan tugasan dan dpt jawab soalan periksa. kita kena tlg mnlg khususnya menyiapkan portal ni. tak berapa kerat di antara kita yg pandai. yg dah siap tlg member yg tak siap. itu baru dinamakan kwn. bkn hanya melepaskan pucuk msg2. member yg ditlg pula belanjalah member yg menolong. betul tak.

cikgu yusof said...

aku rasa kau pun sama rajawali, susah nak baca perangai kau walaupun kau tak beristeri dua. Yang paling nyata ialah kalau kau mementingkan setiakawan, tolong menolong dan sebagainya, kenapa kau tak gunakan nama yang sebenar??? biar ler kita telus, jujur dan ikhlas sesama kita....

apa la erti kawan kalau kita masih berahsia dan berselindung di sebalik nama samaran....

rajawali said...

hai ucop hg nak tahu sangat sapa aku ya. apalah yg ada pd nama. ramai org bernama muhamad kerana harapan parentnya sangat tinggi terhadap si anak. mudah2an damai mereka apabila dipanggil balik ke hadapan tuannya. tapi ... perangai Muhamad yg diharapkan tak tiba tapi perangai Abu Lahap yg diaplikasi dlm hidupnya. aku suka nama pena ni tanpa org mengenali aku. yg penting kita tak putus hbgn dan sentiasa nasihat menasihati dan usik mengusik spy tdklah sunyi hdp ni lebih2 lagi khdpn GB yg sentiasa keseorangan di sekolah. yg pastinya aku berkwn dgn semua org tanpa mengira siapa orgnya.

cikgu yusof said...

rajawali, aku timbulkan masalah nama samaran kau tu bukan kerana aku nak tahu sangat sapa kau yg sebenarnya. Tak berdosa pun kalau aku tak tahu sapa kau....tapi apabila kita sebut ttg setia kawan dan keikhlasan, mengapa perlu kita berselindung di sebalik nama samaran??? Mengapa kita mesti tak berani nak menggunakan nama sebenar???

rajawali said...

aku bukan tak berani guna nama sebenar cuma tak ada tril. biasalah sop penulis guna nama pena. aku ni aliran sasterawan. hang pula aliran saintis. tentu berbeza cara pemikiran kita. yg penting penulisan aku ni. bukan siapa penulisnya. betul tak. hg mesti setuju dgn pdgn aku ni kan kan kan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites