Monday, June 1, 2009

Zul, Azam, Pirzan dan Anas Sudah Ada Blog Sendiri

Salam rakan2,
Saudara Zul, Azam, Pirzan dan Anas kita sudahpun mempunyai blog sendiri. Ini adalah suatu perkembangan yang memberangsangkan bagi perhubungan maya. Sekalung tahniah diucapkan kepada Zul, Azam dan Anas kerana berjaya mewujudkan blog sendiri. Jika ingin melayari blog mereka berdua, bolehlah pergi ke Blog List di sebelah kanan. Bagi permulaan, saya link kan alamat blog mereka seperti di bawah dan contoh muka depannya :

Mohd Zulkifli


Mohd Nor Azam


Mohd Pirzan


Anas


Bagaimana dengan rakan2 yang lain? Bila lagi nak ada blog sendiri? Harapan saya semoga rakan2 lain akan berusaha mewujudkan blog sendiri bagi mengeratkan silatur rahim kita.

Terima kasih.

14 comments:

anas sabah said...

Salam Faris,
Aku baru saja buat blog.Aku terpanggil untuk mencuba seperti mana Zul,Azam dan kawanku Pirzan.Usop memang dah established.Faris tolong link dengan kawan-kawan lain. blog aku ialah http://sembangbersamacgany.blogspot.com/

Saur Sepuh said...

faris mskkan juga blog aku. penat2 aku buat. sebesar kuku seluas alam.blogspot.com
kwn2 lwt blog aku yg comel tu. bg idea spy aku dpt tbh baik lg blog tersbt. slmt berblog. tahniah pd kwn2 yg dah ada blog sendri. tp.. jgn lupa induk blog kita ialah ppgb5. nanti syi sepi pulak blog tersbt, farsi mrjk terus tutup kedai.

Faris said...

Pirzan,
Aku dah masukkan hyperlink blog kau dalam blog kumpulan kita dan blog aku. Selamat berblog. Jangan sampai goblok. Ha ha ha....

mpmn said...

tk faris. ajar aku mcm mana caranya nak hyperlink blog kwn2 lain

azamboy said...

Dey tambi,wenakk,nalak,pocik..thanks fars for promoting my blog with others.I am very happy because sabri just backed.He look very happy with his new selphy.i wish to have one but cant afford to buy..ok..see you.bye

mpmn said...

azam, itu rezeki beristeri dua. aku pernah dgr melalui pengajian, hadis nabi, Allah murahkan rezeki org yg beristeri lebih dari satu. Masalah kita ni tak beriman dgn hadis nabi kerana kejahilan dan ditipu oleh nafsu amarah dan syaitan. Bukan ke ada kisah sahabat nabi yg susah hidupnya, bila dia mengadu pd nabi akan kesusahannya, nabi suruh dia kahwin satu lagi, bila dah kahwin, masih tak berubah lagi, bila jumpa nabi, nabi suruh kahwin satu lagi. Msk isteri ketiga tu hidup dia sudah berubah dari susah ke senang. Yg penting percaya pada nabi atau tidak? Kebanyakan manusia hari mulut ckp beriman dan percaya tp tindakan kita menentang. Bukan ke itu tanda org munafiq. Malas aku nak sentuh bab ni sebnrnya. Aku tak kisahlah apa pdgan kau org, aku berpegang pd apa yg aku pelajari. So Azam fikir2kan.

emzex said...

wah,wah mpmn kalu bab ni kau memang terror, bagi hadisnya pulak. boleh tolong aku beri hadisnya.hadis soheh ke?

jgn ekau beri yg songsang pulak,nanti dikatakan orang udah la tinggal dikg songsang,pendapat pun sonsgang.

aku ni mmg jahil dlm bab2 nie.

noris said...

Salam kawan2,
Tahniah kepada yang dah berjaya buat blog sendiri.Yang dah ada blog tu kena prihatin juga dengan gambar2 yang dimuatkan.janganlah terlalu daring sangat .ada tak berbaju dan yang nampakkan aurat.
Jangan kecil hati ya...emzex, azam,anas ,pirzan dan lain2.saya beri pandangan saja.

emzex said...

noris, gambar saya full dress tau.azam masa tu mkn dia dlm pantang,panas sebab tu dia tak pakai baju.mpmn pula mcm pengawas sekolah ....hehehehe.

azamboy said...

noris,aurat pada lelaki itu di mana..aurat pada pompuan itu pula di mana,,jangan lah kecil hati dengan aurat aku tu heheheheh.thanks mpmm dan emzek serta noris.usup dan faris..serono juga dengar kena kawin banyak baru murah rezeki..kamu ada berani ke buat? heheheh

emzex said...

zaman sekarang ni kaum hawa memang keliru dgn aurat.ada tu yg tutup aurat dan ada pula yang balut aurat.
tutup dan balut aurat tak sama kan?

walaupun aurat lelaki tu dari paras pinggang ke bawah lutut,tapi kenalah sopan sikit....

aku heran ada juga kaum adam yg semasa sembahyang hanya pakai kain tapi badan tak ditutup.aku dulu pun mcm tu juga,tapi apabila diperli oleh mem aku,katanya nak jumpa raja ke,orang besar ke pakai ikut protokol tapi nak jumpa Allah pakai cincai saja.aduh berdesing telinga mendengar sindiran tu...,ada betul juga sindiran tu.alhamdulillah kerana aka juga orang yg saling ingat memperingatikan aku...hiup ini mesti ada ingat memperingati.kan,kan.....

Anonymous said...

Ialah emzex, saya setuju.ada orang pakai baju cantik dan mahal2 bila keluar rumah untuk pergi kerja atau kemana2.Tapi bila jumpa dan menghadap Allah untuk sembahyang hanya pakai singlet atau berkemban saja.heran....heran manusia ni ye...

Anonymous said...

tahniah anas, firzan, zul n azam dah ada blog.....sebar-sebarlah apa-apa yang menarik. ok drp. jm

Anonymous said...

simah- Telupid Sabah
Hi smua, tringat time kuliah besama, moga bhgia besma kurga. ko rang smua baik2. Bila mlwt kmi d sbah ? imfo awl2. cal time ofc hrs-088 552280, hri2 ck status temuduga SPP tapi lum ada tarikh, cuma pemhonan Lengkap. . .x sabar ba p aten temuduga...mau juga cpat2 dpt gred baru. umur mcm ni takut pula x kesmpaian heee. salam utk semua ppgb5

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites