Thursday, January 7, 2010

Program Orientasi Sekolah Untuk Guru KPLI

Sama ada ini adalah arahan KPM/JPN/PPD, apa yang pasti kita telah dipertanggungjawabkan untuk melaksanakan program orientasi untuk guru2 KPLI yang posting di sekolah kita dan menghantar laporan pelaksanaannya kepada pihak PPD. Jika sebelum ini dilaksanakan oleh JPN tetapi nampaknya tanggungjawab itu telah diserahkan kepada pihak sekolah berserta dengan kertas kerja, kandungan program dan borang pelaporan serta dihantar sebelum 15 Januari 2010. Pelaksanaannya adalah di bawah tanggungjawab LADAP selama 1 hari.
Oleh itu, rakan2 jangan lupa masukkannya dalam SKT bagi LNPT tahun ini. Disinilah konsep permuafakatan sekolah boleh dilaksanakan dengan mengumpul guru2 baru KPLI dari beberapa sekolah untuk program tersebut. Ataupun rakan2 mempunyai idea2 lain yang lebih efektif. Semoga rakan2 boleh menjayakan program ini dengan sebaiknya.

Terima kasih.

3 comments:

yusofsipan said...

aku takde guru kpli yg baru posting....

binzain said...

ybs, tak ade yg baru ye.tak ape ko buat utk yg lama,just to practice aje.nanti kalau ade tak la kelam kabut di buatnye.

apa mcm bagus tak idea kepala otak aku ni?

valar said...

oriantasi 1 minggu tak logik, sibuk dengan hal2 lain sehari cukuplah. modul itu spt tesis pula guru kpli nak belajar cara p&P,cara menulis ranc thn n lain2 modul itu memang beban shj.apa pandangan kawan2

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites