Monday, August 3, 2009

Siapa Ya Yang Ditemuduga Minggu Ini???

Salam,
He Kome, dorian dah berbunge, mari kite makan same2. Apa salahnya gurau2 kan. Minggu ini tibalah giliran oghang Perak pula akan ditemuduga. Pasti ada soalan2 yang panas2 akan ditanya. Soalan-soalan tu kena fahami dengan teliti. Apa yang diharapkan semoga sukses kepada oghang Perak dalam menjawab soalan2 temuduga

1 Jamaludin b. Mat Mokhtar - 5 Ogos 2009
- Jawab mesti macam pensyarah Haji. Jangan keluar tajuk dahlah.

2 Kharuddin b. Omar - 5 Ogos 2009
- Din, soalan2 yang senang aje. Mesti jawab dengan panjang lebar biar dia tak sempat tanya.

3 Mohd Nor Azam b. Abdul Hamid - 5 Ogos 2009
- Ko jangan keluar citer lawak dahlah Azam. Nanti panel tu lupa nak tanya ko soalan apa seterusnya.

4 Zubaidah bt. Harun - 6 Ogos 2009
- Keep going. Jangan terkejar2 dan tergesa2. Datang awal sikit. Jangan rushing.

Kepada semua rakan2 lain, sama2lah kita berdoa semoga mereka dapat menghadapinya dengan tabah dan bersemangat.

38 comments:

NON said...

To all Perak Geng, Selamat bertemuduga.Segala2nya akan OK.
Zu..,din,prof dan azam good luck.Rasanya u all lastsekali kut.

anas sabah said...

Geng Perak, terutama kawan serumah Hj Din,Khairuddin,Azam. good luck to you.Gua caya lu.boleh bah kalau kau.

...anas sabah

Anonymous said...

selamat menghadapi temuduga orang peghak... kacang je.. jawab soalan bukan nyoal...perak pasti boleh..n good luck.jon.

emzex said...

alhamdulillah,saya telah ditemuduga oleh Dato Azmi.tak ada soalan2 yg susah ditanya.dia hanya tanya pengalaman dan apa yg kita dah buat selama kita menjadi guru biasa dan sehingga menjadi GB.

wah aku goreng la sampai hangit.rupa2nya dato Azmi ni orang utara semua tempat ditanya sehinggkan sg kuala muda dia tanya dimana kualanya.

kome janganlah risau sangat,relax.......

mpmn said...

aku dgr soalan utk org perak ni spesel skt. lebih kepd udg2. ttg peralihan kuasa/mb mana yg sah/ speaker mana yg halal? baik komo bersedia.

rozita said...

To all my Perakians friend....

Azam - bekas 'geng lelong' yang memang teror pasal bercerite samada bab betul maupun yang tak betul. Jawab yang ditanye jer ye..

Din - teman bergaduh i (musuh ketat he..he..he) yang memang selalu bijak bermain dgn pelbagai isu dgn isi-isi bernas. mesti boleh cong punya...

Jamaludin - Org yg i beri title 'Prof' dari IAB lagi ni... bukan calang-calang org, Kalau bercakap pasti tak berkedip mata org yg mendengar tu... nak fokus.

Kak Zu - Hai... busines women ni pula kalau bercakap hal perubahan dan pemasaran sekolah pasti terangkat punya !!

Begitulah istimewanya rakan2 kita di Perak ni dari kacamata i.
All the best and wishing u good luck!!

azamboy said...

sebagai persediaan temuduga,,aku udah beli cat dan mengecat rumah aku...heheheheh..tak ada kaitan ye??? aku sebenarnya tension sebab sehabis interview tu nanti aku kena ke pulau pangkor untuk mesyuarat penyediaan dokumentasi pelancaran standad kualiti dan dapatan audit rps...tak ada kaitan dgn tugas aku tapi dik kerana ada kutu yang telah menyampaikan berita bahawa aku boleh buat filem dokumentari,,maka nama aku naik..mesyuaratnya samapai malam..jadi masa interview tu aku nak tanya mereka,,,beri lima sebab kenapa aku tak layak dapat dg41,,mehnegak,melintang dalam hidup aku talk pernah dapat,,apc aku tak dapat,,dg38 aku tak dapat...41 pun aku tak layak ke????tang khoje,,kome bagi aku,,,tang pangkat kome bagi kroni..mengancut mak nya,,,..kome tunggule,,heboh masa interview tu nanti..aku mengaji susah susah..sampai terbelah perut aku,,kecing pun dah pakai beg..meniru pun sehingga ngetor ngetor badan...tak layak ke aku dapat,,,hehehehehehehehehehehhe..lantaknya nya tu,,kalu dah rezki,,tak akan ke mana...doakan aku le,,,,,,,

Anonymous said...

haaaaaaaaa camne interview..senang kan.. die dah tau kalau soal byk tak terjawab punye...pakar menggoreng ade ler... apa pun semuenya ok..syukur.

Anonymous said...

azam... hang dipilih untuk ambik gambar je tu....

Faris said...

Azam,
Ko tak dapat APC tapi kau dapat anugerah Jurugambar Terbaik. Ok lah at least ada anugerah. Jika tidak takkan deme panggil kome jadi jurugambor.
Kamu goreng ajelah Azam.

mpmn said...

zam kau tak pyh nak fkr sangat benda tu. buat sakit hati je. redhokan aje. kdg2 kita tak dpt, tp Allah bg pd anak kita atau diberi dlm btk yg lain.

aku ingat lebih baik ko bukak kedai gambar je. kepakaran ada. nama pun dah terkenal. sahabat pula ramai.

azamboy said...

Hahahahahahha..aku baru balik dari temuduga,,seronok,,samapai terkencing puan tu aku kerjakan,,jumpa din...prof,vairam dan maaruf.aku pinjam kot din lai..tiga kali puan to kata ok..tapi aku sambung cerita aku..dia tanya pasal PIPP dan kaitannya dgn pembangunan di sekolah,tanya pasal kelas kia 2m,tapi aku drag dia ke pemulihan...dia tanya aku pasal guru baru,,bagaimana aku tabaligh kan mereka,,aku drag dia pasal PK yang tak perform,,dia tanya pasal perubahan,,aku drag dia pasal pembedahan aku dan bagaimana aku berubah,sekolah berubah,keluraga aku berubah,masyaratakat berubah..pendek kata,,aku drag dia ke topk yang aku tahu banyak..pasal org asli dan perbedaannnya dengan sekolah sedia ada,,pasal kwamp,dia tanya keberkesanan baucar tuisyen,aku drag dia sehingga ke seanika jenis bantuan yang semuanya menjurus kepada pembangunan insan..last last ,,dia kata,,oklah cikgu..i wish you good luck...and one more things,,you nak kekal lah di sekolah itu!!!...aku kata nak,,kalau boleh aku nak tukar sebab aku dah lama di situ...berilah peluang pada org lain utk merasa bagaimana dealing dgn masyarakat india tu pulak..dia ketawa..aku drag dia pulak pasal satu malaysia...methodist lama dah membuatnya...aku tak boleh mencipta semua murid mendapat 5 A..yang penting ialah toleransi dan sosialisasi murid itu memahami konteks satu malaysia dalam kehidupannya..Bila aku keluar saja dari bilik tu..mereka yang diluar semuanya memekik..."lamanya kamu"????.Aku beritahu mereka bahawa puan tu telah aku adun sampai lembik..dia sudah tidak bermaya kerana 3 kali dia climak,,aku drag dia lagi..hehehhehehehehehehhso,,beres kerja aku..dapat tak dapat ,,terpulang pada rezki...jangan le takut kerana yang patut di takuti hanya allah swt..yang lain,,yg boleh sikit sikit ditakuti ialah doktor dan misi...kerana sakit sangat aku dicucuknya.....mereka kata,,kan kamu juga selalu cucuk org..itu cucuk sedap,,lain rasanya..cucuk jarum,,lain rasanya....pada yg belum..aku doakan kita semua berjaya,,pada din panjang,,terima kasih pinjam kot kamu walaupun sedikit panjang di tangannya,,tapi aku jalan seluk poket seluar aje,,,apapun,,,best lah interview ni...kalau aku tak dapatpun akuppuas hati,,,heheheheheh bye.

azamboy said...

aku tulis tadi jam dua belas tengahari,,ni aku nak gi pankor buat video klip pemantauan audit..3 hari,,lepas tu minggu depan merayau pulak ke seluruh perak...seronok juga berjalan dan makan makan ni..so aku di pangkor mulai hari ini..5 sehingga 7 hb.tak dapatle nak merapu dalam blog kita ni sebab sibuk,,nanti balik pangkor nanti aku tulis lagi.

Anonymous said...

hang ni azam asik berjalan. bila masa hang uruskan sekolah hang tu..nanti bising si samy tu tengok hang tak ade...lame tak dengar klentong hang...satu lagi hang ke hulu ke hilir tu plastik beg tu bawa sekali ke...good luck azam

Anonymous said...

APC mane ade untuk jurugambar... untuk guru besar adelah...hehehe

Anonymous said...

Azamboy,kamu pasal merapu memang no 1.tapi tahniahlah kerana menjawab dengan panjang lebar.
Memang perangai kamu kalau sihat panjang lebor kamu cerita tapi bila perut kamu sakit muka kamu pun macam ayam berak kapor.Hati kamu senang sekarang ,jangan semua kamu sebat.Nanti bila sakit bini kamu juga yang susah.

azamboy said...

aku di pangkor holiday resort..bersama 40 pengetua terpilh utuk audit sekolah..penceramahnya dr rafi...cikgu kita di IAB..dia yang salam aku dan kata..oooo..ada kamu di sini..malam nanti sila bersedia utk berkongsi pengalaman...kecut telur aku..aku datang bukan hal bersama 40 pengetua tu..tapi urusetia buat coporate video...huh,,kuat betul ingatan dia..aku dia ingat lagi.

azamboy said...

aku di pangkor holiday resort..bersama 40 pengetua terpilh utuk audit sekolah..penceramahnya dr rafi...cikgu kita di IAB..dia yang salam aku dan kata..oooo..ada kamu di sini..malam nanti sila bersedia utk berkongsi pengalaman...kecut telur aku..aku datang bukan hal bersama 40 pengetua tu..tapi urusetia buat coporate video...huh,,kuat betul ingatan dia..aku dia ingat lagi.

kharuddin said...

Teman juga dah selamat ditemuduga. Macam kata azam le tadi, kami geromal sampai penat pn tu.Ini lah pengalaman teman ditemuduga yang paling lama hampir 35 minit, sampai kering tekak ceritakan pengalaman dari mula jadi cikgu sampai jadi penyelia jpn dan pengalaman jadi guru besar di 4 buah sekolah.Dia tak sempat tanya soalan pun. Yang di tanya kenalkan diri dan pengalaman jadi pendidik.Teman benor benor puas hati.Kata urusetia pakai blazer cikgu 3 kali pada teman.supaya dapat 20% penampilan diri, sebab masa mula masuk daftar teman cuma sandang blazer. Kot panjang pun azam markah 20 %. Terima kasih pada semua kekawan yang bagi semangat dan tips temuduga. Teman puas hati.Pada Ita, tension teman dah selesai....harap kita semua dilantik pada tarikh yang sama.

adios....kharuddin

Anonymous said...

ada kawan-kawan kohort sebelum kita yang telah ditemuduga tahun lepas , tidak sama tarikh lantikan..khabarnya mereka sedang berusaha supaya diperbetulkan...

mpmn said...

teman dengor org yg ckp pjg2 termasuk lebih goreng dilewatkan tarikh lantikannya.

azamboy said...

teman dengo pulak yang lebih goreng di bagai dua kenaikan..sebab dia udah meluap luap semangatnya

Faris said...

Teman dengor lain pulak. Yang banyak goreng sampai hangit2 tu, terus ke DG44. Tak payah lantik DG41. Kah kah kah....

azamboy said...

yeke..aku tak nak le..iyo 34 pun tak apa.aku masih di pangkor,kerja aku hanya bermula pada selasa depan.isnin ni pengarah jumpa semua gb di kuala kansar.

aku said...

ade org tu kan kan, dia tak dengo ape2 pun....saja jer muka dia cuma aku dengo citer masa zaman persekolahan dulu dia belajar di sekolah pendidikan khas masalah pendengaran, hahaha

Anonymous said...

hentam sajalah labu.
any way semua nampak happy,termasuk Khairuddin dan Azam.

anu said...

Kome agak budak azam ,tahun ni dapat APC lah.banyak benor kojanya.kamu ambil gambor tu cantik2 sikit, bior pengarah bekenan,naik sikit saham kamu di kuala tu.

Anonymous said...

Mana pegi nya si ucop ni .lama tak menyampuk.Usop anak kamu dah sihat?

ybs said...

aku adalah kat sini, sentiasa menjengah blog ni tp sbb korang dah ramai yg komen biar ler aku tgok jer...

anak aku ok, alhamdulillah tp Oktober nt akan menjalani pembedahan lagi, 'open operation' pulak

mpmn said...

ybs skrg ni sibuk melayan blog sendiri dan beb blog pilihannya. aku je yg tahu. huhuhu

ybs said...

ye ler tu pirzan.... kau pun aku tgok bkn main ghairah lagi mengomen dlm blog anak dara di selatan tu! Bini kau tak marah ke??? hehehe....

mpmn said...

kau ni ybs tak tahu lsg menyimpan rahsia. berselindunglah sikit. lg pun aku berani msk mencelah blog org lain kerana adanya nama ybs di sana.

Anonymous said...

Nak gaduh gi main jauh2. Ni bukan tempat gaduh. Suh.. suh.,.. suh....

ybs said...

alamak pirzan, aku ingat bkn menjadi rahsia lagi, sori la.... bape ramai dah tahu ni erk? Hukum ler aku, aku rela.....huhuhu

azamboy said...

yang selalu nak gaduh ini selalunya dia menghadapi tekanan,,tak tahu di mana nak direleasekan lalu ambil kesempatan utk menyalakan api di dalam blog ini,,satu saja aku nak pesan,,kita disini,bercerita dgn menulis untuk menghiburkan hati,bukannya untuk melukakan hati orang lain..jadilah rasanya dgn kita bercakap hatta menulispun,perasaan orang lain akan terguris.Saya rasa ada lebih baik kita jaga adab itu..susah lagi nak jumpa dan susah lagi nak meminta ampun dan maaf..aku adalah orang yang sudah hampir beberapa kaki dari liang lahad,,then allah beri aku sihat dan peluang kedua,,so aku rasa peluang kedua ini aku akan gunakan sebaik mungkin utk menyemarakkan siratul rahim dan jauh sekali utk bergaduh atau memerli orang lain.so kawan kawan..kita jagalah adab kita.

mpmn said...

kita gaduh ke cop. relaxlah kawan aku dgn usop ni tak ada apa2 pun. hya kita org je yg tau maksud gurau senda tu. aku dah pjm teropong kwn kita tu dan aku lht usop mengekek ketawa. kah.kah..kah hi..hi..hi

azamboy said...

bukan mike,,tapi..cuba baca yg ini...

Aku Said,"ade org tu kan kan, dia tak dengo ape2 pun....saja jer muka dia cuma aku dengo citer masa zaman persekolahan dulu dia belajar di sekolah pendidikan khas masalah pendengaran, hahaha...

kome berdua aku paham..Aku tu sapa ye?

mpmn said...

sape dia aku tu, baik mengaku cepat sebelum identiti didedahkan. member aku di penang tu ada teropong ajaib. dia pinjam dari laksamana do re mi.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites