Thursday, October 21, 2010

Bolhassan @ Kuching, Sarawak

Kesempatan ke Kuching bagi menghadiri mesyuarat telah memberi peluang kepada saya untuk mengunjungi rakan kita Cikgu Bolhassan. Yang seronoknya dapat menumpang tidur di rumahnya dan berada dalam keluarganya walaupun semalaman. Saya juga berpeluang melawat ke sekolahnya iaitu SK Serian dan meninjau sendiri keadaan persekitaran sekolah.

Terima kasih tidak terhingga kepada rakan kita Bolhassan di atas layanan beliau kepada saya sepanjang berada di Kuching.


Bersama Bolhassan @ Serian, Sarawak


Pagi pekena Laksa Sarawak di Serian


Petang pekena Mee Jawa @ Kuching


Pandangan hadapan SK Serian


SK Serian.... difahamkan Bolhassan akan bergerak hujung tahun ini. Benar atau tidak? Kita tunggu berita sebenar.


Inilah rumah Guru Besar SK Serian sewaktu bertugas. Kelihatan Toyota Vios baru setelah tamat belajar.

16 comments:

can jeli said...

Rindu bebonar kawe kat abe kawe sore ni.kawe tupe suka tengok dia n faris sihat kat serian.abe bol lama x cal kawe..lupa ke..walau apapun selamat maju jaya,sihat sekeluarga,kalau berubah tempat cal2 le.cantik vios baru..tp jage pase hok baru pulok..

jm said...

faris....kau tido rumah yang mana satu...koho comel ore kito bol...

Faris said...

JM,
Tido rumah no 1 tapi no 2 pun ada sama di rumah tu. Dptlah berkenalan dgn kedua2 isteri Bol. Kena tanya apa rahsia Bol....

tokek gekko said...

wooowww!!!! 1 dan 2 ada sekali... hebat....hebat, bol. kamu pakai ilmu apa ni bol?

faris ko tak tanya ke bol ilmu nye? cop apa komen ko ttg nie?

keta baru ye bol...? entah 2 ada yg baru seorg lagi. hehheeeee...

wah..faris ko jimat le dpt tinggal diumah bol.boleh le claim logging.

Anonymous said...

Bol..lama kak kiah tak dengar berita..dengar2 ada dua. Alhamdulillah dah ada tiga orglah group kita. Faris..terima kasihlah mengikatkan kembali siratulrahim alumni Kohort 5B.

kembara kelana said...

bahgia bila membaca entri dan comment di blog ni...apapun ...A deep friendship is like a rainbow.When the perfect amounts of happiness and tears are mixed,the result is a colourful bridge between two hearts....

ybs said...

faris,
lain kali ajak aku tau....!!!

jm said...

aku rasa faris dah dpt petua dr bol.pandai2 lah tanya faris tu..hehehe Kak kiah pun tabik..
Cop dan sabri....no komen ke.hehehe

tokek gekko said...

dia pakai gambir serawak kut jm?

bol ni mmg pandai simpan rahsia... tak ramai kekawan kita yg tahu dia ni "double barrel".tak mcm ybs dan sabri semua satu upsi dah tahu. heheeeeeee jange mare.....nanti kena jual...

tapi aku dah tahu semasa diiab lagi.saja buat dono je.

jm said...

bisa gambir serawak ye tokek..kau dah cuba kot hehehe.

yusofsipan said...

ko pon dah mencuba gambir tu ye jon....

hehe

tokek gekko said...

ybs, aku rase jm dah cuba gambir yg dimkn bersama sirih kut.... heheee

jadi ke gambir tu ybs????

ybs said...

wei tokek gekko, yg ko tanye aku buat per, aku kenal pon tidak gambir sarawak tu!!!

kalau 'tempe', aku kenal ler.....hehe

jm said...

ybs...tempe boleh guna jgk ke....hehehe.nanti lain rasanya....jenuh

ybs said...

jon,
tempe buat ubat perot ler...., best per mkn tempe goreng!

kat ganu ade tempe ke?

jm said...

kat ganu pun dah ada tempe.sebab jawa pun ramai jugak kat sini ybs.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites