Friday, October 15, 2010

Bajet 2011 - Suka atau Tidak?

  • Semua jenis telefon bimbit dikecualikan cukai jualan
  • RM576 juta dalam bentuk biasiswa untuk guru yang ingin melanjutkan pengajian
  • Peruntukan RM213 juta untuk ganjaran kepada sekolah berprestasi tinggi serta imbuhan pengetua, ...guru besar, guru cemerlang
  • Program rebat bayaran elektrik bil elektrik bagi penggunaan bawah RM20 diteruskan, libatkan peruntukan RM150 juta
  • Skim Rumah Pertamaku untuk golongan muda yang baru bekerja, tawar jaminan kerajaan untuk bayaran pendahuluan
  • Kadar tol 4 lebuhraya milik PLUS tidak akan dinaikkan bagi tempoh 5 tahun akan datang bermula serta merta
  • A new landmark, Warisan Merdeka, expected to be completed in 2020, will include a 100-storey tower, tallest in M'sia.
  • Penjawat awam wanita diberi fleksibiliti tentukan sendiri tempoh cuti bersalin bergaji penuh tidak melebihi 90 hari
  • Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500 untuk penjawat awam gred 54 ke bawah termasuk pegawai kontrak dan pesara kerajaan
  • PTK dimansuhkan dan digantikan dengan sistem penilaian yang lebih sesuai untuk penjawat awam menjelang Jun 2011

16 comments:

ybs said...

tak suka sgt la, biase jer....

tokek gekko said...

entah leeee!!!!!..mcm biasa aje.

aku ni tengah panas ni.panas ...sakit hati...meluat sangat .knape le jadi begini???? kawan2 aku pun jadi begini juga....

aku baru je terima surat dari spp,suruh antar dokumen spt surat aku janji,surat arahan penempatan dan kew 8 surat pergerakan gaji 2009.dokumen2 ni semua aku dah antar dah pada 15 mei 2010 yg lalu.dlm surat iringan pun aku dah nyatakan dah kandungan dlm sampul tu. eeeeehhhhhhhh bengang sungguh aku kpd kakitangan spp ni.

tokek gekko said...

kalau KL dgn tempat aku ni dekat... dah lama dah aku pergi ke spp.

nak tengok sikit pegawai mana yg lembab ni.kalau silap haribulan aku tokak dema2 tu. hehheeee.

Faris said...

Cop,
Suka atau tak suka, itulah hakikat yang kita terima.

TG,
Kau nak aku sekelkan ke kepala pegawai tu????? Tak apa lambat dapat kerana akan bertambahlah amaun tunggakannya. OKB kau nanti.

Anonymous said...

tokek gekko, sama le kita agknya satu negeri dan satu group.tapi saya sebab silap p cop surat aku janji.jdi di hantar 2 minggu sebelum raya sampai sekarang senyap.tidor kut kenyang makan lemang ketupat.asmah depa kata tk hantar medical.ntah apa2.betul kalau dekat aku dah p sekeh kepala depa.

ybs said...

TG n d gang,
korang set ler rombongan ke spp, tolong tanyakan sekali tarikh lantikan 5 Oktober 2009 tu diambil sempena dgn tarikh ape.....

wife aku (TESL, PJJ dgn OUM) konvo pd 14 Nov 2009, interview dlm bln Mac 2010 dan tarikh lantikannya ikut tarikh konvo..... nape group kita tak bole mcm tu pulak???

OK said...

ybs...tokek..aku rasa borang2 kita ni dalam bilik kebal, khas ,special.lambat lah sikit nak disemak,diuruskan..harap bersabar.anda akan dilayan sebentar lagi...

mpmn said...

sabar. dia org tu tau org utara penyabar belaka. lagipun dia org tau org utara loded2 belaka.

ada yg pki honda, hilux n bmw.
tgk aku ni ha, duit tungakan pun nak habis. jd untglah lbt dpt.

tokek gekko said...

mmg le sabar ni.....kalau tak entah apa akan jadi.

mmg le loded...duit dlm bank tu belambak2 tapi semuaorg punya.. heeee.

ekau tu pun apa kurang loded nya.simpan banyak2 nanti nyesal apabila....... tak sanggup aku nak tuliskan.

tokek gekko said...

aku dengar mgb bera nak dtg penang.ekau tak terlibat ke???

jm said...

dengar kabar rm576 juta untuk program pemasteran guru besar(PPGB) hehehe.cop,pirzan,zul boleh lah join kohort 1 hehe

mpmn said...

jm..

kalau free n ada biasiswa aku pung nak mohong gak.

aku masih tak puas hati tentang tarikh pelantikan kita. cuba kau org fkr. kita tamat belajar bulan 12/08. konvo bulan mac 09 n temuduga bulan julai 09 tp tarikh lantikan bulan okt 09.

aku pelik sistem apa yg dia org guna. sebab ada kohort tamat belajar 09. maknanya kita lebih dahulu tamat belajar. tahu2 lantikan dia pada 1 okt 09.

aku ingat nak saman kpm n spp lah. kalau kita dok diam semua, begitulah nasib kita.

can jeli said...

mpmn..jge jge same la kpm n spp tu..demo ni x sabar sungguh le..kate nk dapat tungakan banyak.sabar le..kawe pun silap kat surat aku janji jg..he..he..frus betul.kalu spp baiki sikit je ayat kat jawatan pegawai tu,kan dapat pahala..walau apapun wahai geng gb sabor je le..kan jm..kan

jm said...

sama samalah kita bersabar mpmn...ada hikmah tu nanti jang...sama-samalah kita tengok.hehe

tokek gekko said...

jangan saman...panggil aje karam singh walia.selepas enam tujuh kali angkat tangen gerenti kes ni selesai dgn cara baik.

bagusnya ekau masukkan cerita ni dlm slot "PELIK TAPI BENOR" hheheeeee.

jm said...

masuk dalam aduan rakyat....

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites