Thursday, December 2, 2010

ALFATIHAH

Buat semua rakan-rakan, saya telah menerima mesej dari saudara Aziz Selangor memaklumkan bahawa ayahanda Faris telah kembali ke rahmatullah pada 6 petang tadi.

Marilah kita sama-sama sedekahkan al-fatihah dan doakan semoga roh ayahanda Faris dicucuri rahmat dan ditempatkan disisi orang-orang yang beriman.

Kepada saudara Faris, berbanyaklah sabar diatas dugaan ini.Setiap yang hidup pasti kembali kepada penciptanya.

ALFATIHAH..... AMIN.

18 comments:

valar said...

Faris,
very sorry to hear.

ybs said...

faris,
salam takziah....

alfatihah!

noi said...

Takziah Faris. Saya mendapat tahu daripada suami yang balik dari kerja di Putrajaya. Sabarlah...
So... saya terus messege pada cikgu Aziz, Yusof dan M.Pirzan tapi yang respon cuma cikgu Aziz.
Yang lain dah tukar no hp ke?

tokek gekko said...

Takziah buat Faris sekeluarga diatas permergian ayahanda tersayang. Berbanyaklah berdoa semoga rohnya dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan bersama2 dgn orang2 yg beriman.

Buat renungan Faris dan rakan2:
Kematian adalah realiti,
yg tidak dpt kita lari,
Bila2 masa sahaja,
kita akan pergi mengadap Illahi,
Kembali abadi.

"tiap2 yg berjiwa akan merasa mati.Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan" QS 29:57

Semua makhluk hidup akan sampai suatu hari yg ditentukan dan kemudian mati.

katakanlah:"sesungguhnya kematian yg kamu lari drpdnya,maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu,kemudian kamu akan dikembalikan kpd (Allah) yg mengetahui yg ghaib dan yg nyata,lalu Dia beritakan kpd mu apa yg telah kamu kerjakan" QS62:8

Kematian bukanlah ketiadaan hidup secara mutlak, tetapi ia adalah ketiadaan hidup didunia yg fana ini saja.Kematian bukan kepunahan tetapi kelahiran dan kehidupan baru dialam lain.

"Janganlah kamu mengatakan terhadap org2 yg meninggal dijln Allah bahawa meraka itu mati sebenarnya mereka itu hidup disisi tuhannya dgn mendapat rezeki"
QS Ali Imran 3:169

" Janganlah kamu menyatakan terhadap org2 yg meninggal dijln Allah, mereka itu telah mati,
sebenarnya mereka hidup tetapi kamu tidak menyedarinya"
QS AlBaqarah 2:154

Anonymous said...

Takziah utk Faris,

NON

ybs said...

noi,
ni no hp yg digunakan sekarang; 0196287872

sori, mungkin noi guna no hp yg lama!

ita said...

Faris.
Salam takziah.
Moga roh arwah ditempatkan bersama mereka yang soleh. Amin

Aida Ali said...

Al Fatihah..

mpmn said...

faris tabahkan hati dan sentiasa doakan kesejahteraannya di alam sana. maklumlah kita ni anak lelaki, tj kita pada kedua org tua kita tak pernah berakhir wp mereka sudah meninggal dunia.

beruntunglah ayah dan ibu yang apabila merekka kembali ke alam barzakh, mereka meninggalkan anak yg soleh yg sentiasa mendoakan kesejahteraan mereka.

noi.. aku tak terima mesej yg dihantar. masa aku cal nak upsr dulu, itulah no. baru aku. no masa di upsi dah tak guna. 0139432431

jm said...

Takziah Faris...

kunan said...

Takziah Faris.
Saya baru tahu setelah buka blog ini. Semoga tabah menghadapi keadaan ini. Iringi doa agar roh ayahanda Faris ditempatkan bersama orang-orang yang soleh. Amin.

Anonymous said...

Al Fatihah.Takziah untuk keluarga Faris.Saya barusaja buka blog hari ini...Anas

zalila said...

Faris, salam takziah dari saya.banyak bersabar Allah menyayangi ayanhnda dan mengambil kembali hakNYA. moga roh ayahnda di tempatkan di kalangan orang beriman di syurga.amin.

kembara kelana said...

takziah ris....semoga kau tabah dan semoga ruh aruah ayah kau ditempatkan dikalangan orang yang diredhaiNya...amin...

Faris said...

Terima kasih kepada rakan2 yang memberi ucapan takziah. Arwah ayah saya meninggal pada 2 Disember 2010 (Khamis) jam 6.15 petang setelah dua hari dimasukkan ke Hospital Serdang. Komplikasi dari penyakit diabetik yang menyebabkan kuman menyerang semua organ2 termasuk buah pinggang. Alhamdulillah sebaik sahaja meninggal, saya telah berjaya membawa balik ke kampung pada jam 10.15 malam setelah dimandi dan dikapankan di Hospital Serdang dan tiba di kampung jam 1.30 pagi (3 Dis). Setelah keranda dan liang siap, jam 9.30 pagi (sebelum solat Jumaat) telah selamat disemadikan. Sebelum jenazah tiba di kampung, hujan begitu lebat tetapi berhenti sebaik sahaja jenazah tiba. Sewaktu pengebumian, cuaca mendung dan cerah tetapi kembali hujan lebat pada hari Sabtu. Kenduri selama 3 hari telah selamat diadakan dan saya baru sampai ke Kajang semula bagi memulakan kembali tugas pada hari Isnin.
Sekali lagi ucapan terima kasih kepada rakan2 yang merakamkan ucapan takziah dan juga yang mendoakan arwah ayah saya.
Wassalam.

noris said...

Faris,saya baru buka blok setelah balik bercuti.
Takziah atas pemergian ayahanda tersayang.Bertuah kerana dikebumikan pada hari Jumaat .Semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin....

can jeli said...

Tahziah buat Faris sekeluarga..Semoga arwah ditempatkan bersama insan yg disayangNya..Saya baru buka blog kita setelah lama menyepi..maaf..

Zakaria Ansori said...

Salam takziah dari zakaria ansori untuk saudara faris...semoga roh ayahanda faris ditempatkan dikalangan orang beriman...amin..

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites